وضعیت عمومی کشور از لحاظ سرمایه اجتماعی ارتقاء پیدا کرده است

اسماعیلی با اشاره به اینکه شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست امروز جایگاه ایران در موقعیت ممتاز قرار دارد، گفت: وضعیت عمومی کشور از لحاظ سرمایه اجتماعی ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی اسماعیلی» شب گذشته (سه شنبه 14 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: شرایط امروز جمهوری اسلامی ایران با 40 سال گذشته قابل مقایسه نیست امروز جایگاه ایران در موقعیت ممتاز قرار دارد و وضعیت عمومی کشور از لحاظ سرمایه اجتماعی ارتقاء پیدا کرده است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بر اساس نظر سنجی که در حوزه مدیریت اقتصادی ، ارز و مسکن انجام شد عموم مردم بی تدبیری داخلی را مشکل اصلی دانستند و موضوع مذاکره با آمریکا در این نظر سنجی بسیار کمرنگ بود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: تجربه تاریخی 40 ساله نشان می دهد که امروز در شرایط بسیار حساس هستیم و اگر بتوانیم با پشتیبانی مردم، از مقطع فعلی با موفقیت عبور کنیم فضای شکوفایی و رشد برای کشور فراهم خواهد شد.

 

اسماعیلی درباره جنگ اراده ها افزود: در حال حاضر درگیر جنگ سیاسی، امنیتی و نرم هستیم و جنگ اراده ها، جنگ نرم است. امروز آمریکا و متحدانش در منطقه بویژه رژیم صهیونیستی، توان رویارویی نظامی با حزب الله را هم ندارند.

 

اسماعیلی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران درجایگاهی نیست که کشوری جرأت انجام عملیات نظامی با آن را داشته باشد و در حوزه جنگ اراده ها وارد عمل شده اند و تلاش می کنند با جنگ روانی گسترده طرف مقابل را مجبور به عقب نشینی کنند.

 

وی افزود: دشمن در تلاش است با فشار گسترده بتواند حمایت مردمی را از جمهوری اسلامی جدا کند و امروز نفوذی ها و شبکه رسانه ای بزرگ غرب بخشی از این جنگ روانی هستند که با کمترین مشکلی که پیش می آید هجمه وسیعی علیه نظام تدارک می بینند.

 

اسماعیلی با بیان اینکه جنگ اراده ها به افسران شجاع نیاز دارد گفت : افسران شجاع همان نخبگان و دانشجویان هستند که باید با تعصب و ایمان وارد صحنه شوند و از انقلاب و دستاورهای انقلاب دفاع کنند تا بتوانیم در این جنگ اراده ها، دشمن را شکست دهیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: جنگ اراده ها ناظر به نا امید کردن مردم است و امروز جامعه ما بیشتر از اینکه گرفتار مشکلات باشد درگیر جوسازی ها از مشکلات است./

کد خبر 957165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha