خانواده های شهدا مدافع راستین آرمان های انقلاب هستند

پورحسن با اشاره به وجود روحیه بالای ایثارگری والدین شهدا گفت: خانواده های شهدا مدافع راستین آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با حضور در منزل خانواده شهیدان «جعفر و جواد قنبری» از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات پدر و مادر این شهدای والامقام قرار گرفت.

«عباس پورحسن» در این دیدار صمیمی که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، جانشین فرمانده سپاه تبریز، مدیران هلال احمر و همرزمان شهید همراه بود، اظهار داشت: اعتلای اسلام و انقلاب خواست شهدا و والدین شهدا بوده و هست.

وی، با اشاره به وجود روحیه بالای ایثارگری و خدمت به اسلام و مردم در اخلاق و منش والدین شهدا گفت: روحیه خدمت به مردم در شهدا و ایثارگران از والدین مؤمن و متدین به ارث برده شده و باید چراغ راه همه ما باشد.

پورحسن با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی در کارنامه افتخارات خود قریب به ده هزار شهید و بیش از 23 هزار جانباز و یک هزار و 904 آزاده دارد، گفت: حدود ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش بنیاد استان قرار دارند که ۵۰ درصد از آنان در تبریز سکونت دارند و این جامعه معزز هیچ ادعا و خواسته‌ای جز اعتلای اسلام و نظام ندارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه و فشارهای روانی این مسائل بر خانواده‌ها خاطرنشان کرد: در بین ایثارگران جانبازان دارای مشکلات موج گرفتگی انفجار و اعصاب و روان نیازمند توجه بیش‌ازپیش هستند و حداقل‌ترین کار احساس همدلی و هم‌زبانی با آن‌هاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: علیرغم وجود مشکلات، همکاران ما در بنیاد در کنار خانواده‌های شاهد و ایثارگر بوده و در جهت رفع مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و اشتغال بی‌وقفه تلاش می‌کنند و به جهت عدم کفاف این زحمات شرمنده این بزرگواران هستیم.

وی با قدردانی از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در استان، این اقدام را اشاعه فرهنگ غنی ایثار و شهادت دانست و افزود: در این دیدارها ضمن کسب فیض از محضر والدین مکرم شهدا و استماع درد و دل آن‌ها، فرصتی مغتنم برای نسل چهارم انقلاب است تا مفهوم ایثار و پایداری را به معنای واقعی درک ‌کنند.

پورحسن با بیان این‌که خانواده های شهدا مدافع راستین آرمان های امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند، افزود: خانواده‌های مکرم شاهد و ایثارگر بر باورهای خود استوار بوده و تا حصول نتیجه و رسیدن به آرمان‌های والای اسلامی و انسانی از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی‌کنند.

گفتنی است، در این دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، جانشین فرمانده سپاه تبریز، مشاور مدیرعامل و معاون امور جوانان و مسئول ایثارگران هلال‌احمر، فرمانده پایگاه بقیه‌الله کوی شهید رستمی مارالان، فرمانده و اعضای پایگاه صدوقی همراه بود.

کد خبر 957182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha