توسعه متوازن فضاهای فرهنگی در تبریز نیازمند برنامه راهبردی است

مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر گفت: توسعه متوازن فضاهای فرهنگی در شهر تبریز که مبدا شکل‌گیری بسیاری از فعالیت‌های نوین فرهنگی و هنری است؛ نیازمند برنامه راهبردی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «امین عارف‌نیا» امروز در ارتباط تصویری که با حاضران در جلسه بررسی پیشنهاد تدوین سند توسعه فضاهای فرهنگی تبریز برقرار کرده بود، اظهار داشت: اسناد راهبردی نقش یک نورافکن را ایفا می‌کنند و کمک می‌کنند از افقی بلندتر اجزا و فرآیندهای یک موضوع بازبینی شوند.

مدیر عامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر از اهتمام شورای اسلامی‌شهر و شهرداری تبریز به موضوع توسعه فضاهای فرهنگی به دستاوردهای تدوین سند اشاره کرد و گفت: الگوهای توسعه فرهنگی شهر و چشم‌انداز آن در افق زمانی طرح، استراتژی سازمان و مدیریت هدایت و راهبری، پهنه‌بندی فرهنگی شهر، طرح‌های موضوعی به تفکیک بخش‌ها و طرح‌های موضعی به تفکیک پهنه‌ها، سازمان فضایی فرهنگی شهر و برنامه‌های ساختاری و عملیاتی به تفکیک سازمان‌های متولی از جمله دستاوردهای تهیه سند خواهد بود.

وی افزود: برای تحقق خروجی این سند باید وظایف نقش آفرینان اعم از مردم، بخش خصوصی، سازمان‌های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی به تفکیک احصا و پیگیری شود. 

بنابر این گزارش، در ادامه این جلسه سعید ایزدی عضو شورای راهبردی فضاهای فرهنگی به سوالات و دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی‌شهر تبریز و کارشناسان و صاحب‌نظران حاضر در جلسه پاسخ داد.

همچنین در ابتدای این جلسه «محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تدوین این سند ابراز امیدواری کرد با تصویب پیشنهاد ارائه شده توسط شورای‌شهر و با همکاری شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی تبریز پس از تهران دومین شهری باشد که از سندی کاربردی و راهبردی در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی برخوردار می‌شود.

کد خبر 956004

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha