ارایه طرح ساماندهی و توسعه فضای فرهنگی تبریز به شورای شهر تبریز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ارائه طرح ساماندهی و توسعه فضای فرهنگی تبریز به شورای اسلامی و شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در دومین نشست هم اندیشی با هنرمندان استان در محل خانه هنر تبریز اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تلاش برای برگزاری جلسات مختلف با هنرمندان به منظور شناسایی و رفع مشکلات این قشر از جامعه است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت هنرمندان و حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری آنان، وظیفه حاکمیت است تا هنرمندان بتوانند بدون دغدغه، اقدام به تولیدات فرهنگی و هنری کرده و مردم از این تولیدات بهره مند شوند.
 
محمدپور با اشاره به کمبود فضای فیزیکی فرهنگی در استان گفت: متاسفانه فضای فرهنگی مناسبی در اختیار هنرمندان و مردم استان وجود ندارد در حالی که به موازات توسعه دیگر بخش های جامعه، باید شاهد توسعه فضاهای فرهنگی جامعه نیز باشیم.
 
وی از ارائه طرح ساماندهی و توسعه فضای فرهنگی تبریز به شورای اسلامی و شهرداری تبریز خبر داد و گفت: توسعه متوازن و مبتنی بر عناصر و اصالت های تاریخی و فرهنگی شهرها، مستلزم وجود نقشه راه و اسناد و برنامه های بالادستی است تا ضمن التزام همه بخش ها به رعایت اصول و قواعد شهرسازی مبتنی بر ویژگی های بومی و فرهنگی، از تحمیل هزینه های زائد، جلوگیری شود‌.

محمدپور با تاکید بر توان بی انتهای بخش خصوص اظهار داشت: برای افزایش و ارتقای سرانه فرهنگی استان، باید بخش خصوصی و غیردولتی وارد عمل شوند که البته حضور موثر این بخش، نیازمند اعطای یکسری مشوق ها به سرمایه گذاران این حوزه است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برای حمایت از بخش فرهنگ و هنر، باید در جریان برنامه ریزی و تخصیص منابع نیز همت لازم صورت گیرد و تمامی بخش های جامعه معتقد به اولویت ویژه فرهنگ و هنر در میان سایرها بخش ها باشند.
 
وی با بیان اینکه مطالبات هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر باید بر اساس نیازمندی ها و البته واقعیت های جامعه باشد، گفت: بودجه سالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شکل روز افزونی ناکافی است و این موضوع در اجرای ماموریت های اداره کل و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، خلل جدی ایجاد می کند.
 
محمدپور با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر، اساس حرکت و توفیق در سایر بخش هاست گفت: در شرایطی که دولت به واسطه تحریم ها و فشارهای خارجی و مشکلات اقتصادی با محدودیت های زیادی در تامین منابع مواجه است، رجوع به سرمایه ها و امکانات مردمی و در کنار آن حمایت های دولتی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برخی حواشی مطرح شده در خصوص افزایش اجاره بهای برخی مجتمع های فرهنگی گفت: این مجتمع ها بر اساس وظایف قانونی واگذاری شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد در این مورد تصمیم گیرنده نیست.
 
وی گفت و گوی مستمر با شخصیت ها و صنوف و تشکل های فرهنگی را امری لازم برشمرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از  نشست ها و گفت و گو های دو جانبه و چند جانبه با نخبگان فرهنگی و سایر دستگاه های اجرایی را بسیار موثر دانسته و از آن استقبال می کند و لذا آن را رویکرد دائمی خود قرار داده است.

 

کد خبر 957593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha