مجوز موزه مطبوعات تبریز صادر شد

همزمان با روز خبرنگار، با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی مجوز موزه مطبوعات تبریز به نمایندگان تشکل های صنفی رسانه ای استان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد حمزه‌زاده» امروز در نشست با نماینده تشکل های صنفی مطبوعات استان با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از استاندار آذربایجان‌شرقی در راستای حمایت از تشکیل موزه مطبوعات، یادآور شد: راه‌اندازی موزه مطبوعات از مهم‌ترین مطالبات اصحاب رسانه و مطبوعات و نیاز اصلی استان بود که با اختصاص خانه صلح‌جو به عنوان مکان، عقد تفاهم‌نامه و تهیه طرح محتوایی و اشیا با موافقت وزارت میراث فرهنگی محقق شد.

مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تبریز دومین پایتخت موزه‌داری کشور است، تصریح کرد: تبریز یکی از شهرهای پیشگام کشور در حوزه موزه‌داری است به‌طوریکه پس از تهران بیشترین تعداد موزه در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد و ظرفیت‌هایی این‌چنین در میان ارزیابی فرهنگی و تاریخی شهر‌ها، جایگاهی درخشان را به تبریز اختصاص داده است.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از موزه‌های متعدد در استان خواهیم بود، بیان داشت: طی سال‌جاری شاهد راه‌اندازی موزه‌های منحصر به‌فردی چون موزه علوم و فنون دریانوردی بندر شرفخانه، موزه باستان‌شناسی خداآفرین با آثاری به قدمت ۷ هزارساله، موزه اهر، موزه سنگ‌نگاره‌های ورزقان، موزه مکاتب هنری تبریز و ... خواهیم بود.

بنابر این گزارش، مجوز فعالیت رسمی «موزه مطبوعات آذربایجان» به عنوان نخستین موزه مطبوعات کشور همزمان با روز خبرنگار سال ۱۳۹۹ صادر و در حضور استاندار و مدیران کل ارشاد و میراث فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های مطبوعاتی استان، تحویل رئیس انجمن روزنامه نگاران آذربایجان‌شرقی شد. 

گفتنی است، این موزه با همت استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و پیگیری مستمر چندین ساله اهالی رسانه استان ایجاد و راه‌اندازی شد. 

کد خبر 958012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha