رمز مقاومت و ایستادگی در برابر نقشه های شیطانی بیگانگان، ولایتمداری است

آیت الله دری نجف آبادی رمز مقاومت، پایداری، پایمردی و ایستادگی در برابر توطئه ها و نقشه های شیطانی بیگانگان عمل به دستورات دینی و توجه به کلام قرآن و اهل بیت و ولایتمداری دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده در این خصوص گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان که آن روزها و رشادت ها را درک نکرده اند امری ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به آیات و روایات قرآنی در رابطه با مقام و منزلت شهدا افزود: سوره مبارکه آل عمران به خوبی در خصوص مقام شهدا، ارزش شهید و شهادت، جایگاه افرادی که در راه خداوند مجاهدت و جهاد می کنند و وظایف و رسالت دیگران در این رابطه سخن گفته است.

 

وی با اشاره به همه گیر شدن  فضای مجازی و دسترسی همگان به امکانات در این راستا ادامه داد: فضا مجازی فرصتی بسیار خوبی برای این مهم است و باید بهترین بهره را از این فضا بگیریم.

 

این مقام مسئول به توطئه های همیشگی دشمنان در رابطه با ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: دشمن این فضا را فرصت مناسبی برای خود دانسته و در حال فعالیت گسترده است و در این راستا هزینه های هنگفتی می کند که موضع گیری در برابر دشمنان، رفتار در مقابل تبلیغات سوء دشمن و جنگ روانی آنها از دیگر مسائلی است که که باید به آن توجه شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی مسئله مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش ها در برابر تخریب ها و حملات روانی دشمنان را ضروری و وظیفه همگانی دانست و بیان کرد:  در آیات قرآن کریم نیز به این مهم اشاره شده است.

 

تاکید بر تبیین فرهنگ مقاومت و ایستادگی در جامعه

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک رمز مقاومت، پایداری، پایمردی و ایستادگی در برابر توطئه ها و نقشه های شیطانی بیگانگان عمل به دستورات دینی و توجه به کلام قرآن و اهل بیت و ولایتمداری دانست و بیان کرد و ادامه داد: مقاومت و ایستادگی بر ارزش ها منشور راه آینده ملت ایران و ملت های مسلمان است و عزت، کرامت و سربلندی ملت ها در گرو پایبندی به ارزش ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه مقاومت و تبیین ابعاد آن یک اولویت و ضرورت مهم است، ادامه داد: امروز توجه همه به خصوص جریان انقلابی، نهادهای انقلابی و گروه های مردمی بر مسئله مقاومت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که جبهه استکبار با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد برای ضربه زدن به جبهه مقاومت تلاش می کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش جنگ امروز بین اسلام و کفر را جنگ اراده ها دانست و بیان کرد: هیچ کس نمی تواند در برابر مساله مقاومت بی تفاوت باشد چرا که قرآن کریم نیز در این رابطه سخن گفته است و ما باید از پیام های قرآنی درس بگیریم.

 

راه شهدا همراه ادامه دارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه شهدای ایران اسلامی با تاسی از شهدای دشت کربلا پای در میدان نبرد حق علیه باطل گذاشتند، گفت: همچنان نیز به برکت امام و انقلاب اسلامی راه شهادت و مجاهدت در راه خدا در کشور گشوده شده و ما وظیفه داریم خون هایی که در این راه ریخته شده و افتخاراتی که کسب شده را برای نسل جوان و آینده گان بازگو کنیم.

 

این مقام مسئول احیای فرهنگ جهاد و شهادت را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: احیای این فرهنگ متعالی مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تغییر داد و آنها را به عالی ترین درجات قرب خداوند و جایگاهی الهی رساند.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام و شهدای استان مرکزی افزود: برای برگزاری این کنگره عظیم تلاش های زیادی شده است و در این کنگره صحنه هایی ارزشمند و ماندگاری خدمت رسانی و جهاد در حوزه های مختلف به نمایش در آمد که مایه غرور و عزت ایران اسلامی است.

 

کنگره شهدا فرهنگ جهاد و شهادت را زنده کرد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه کنگره ملی شهدا یک بار دیگر فرهنگ شهید و شهادت و ایثار و فداکاری را در استان زنده کرد گفت: این کنگره به بهترین شکل ممکن به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و جایگاه و عظمت شهادت را بار دیگر برای عموم مردم و خصوصا جوانان تبیین کرد.

 

 این مقام مسئول با بیان اینکه کنگره شهدای استان از شروع برگزاری تا اجلاسیه نهایی جمعیت بسیار گسترده ای را درگیر خود کرد و تاثیرگذاری بسیار خوب و موثری در جامعه داشت، اظهار کرد: کنگره شهدای استان مرکزی کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت و امروز رسالت بزرگ همه مردم حفظ و تقویت این کارنامه ارزشمند است.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه اقدامات ارزشمند کنگره شهدا قابلیت ماندگاری برای سالیان طولانی و استفاده آیندگان را دارد، گفت: باید این اقدمات مستند شود تا آیندگان نیز بتوانند از دستاوردهای ارزشمند کنگره شهدا به خوبی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت با وجود دشمنانی همچون استکبار جهانی، صهیونیستی و دیگر دشمنان قسم خورده نظام همواره نیاز است و باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: دشمنان هر روز با یک روش توطئه های خود را نمایان می کنند و امروز که دشمنان اسلام و انقلاب تمرکز خود را در فضای مجازی برای تخریب ارزش های انقلابی و فرهنگ ما بکار گرفته اند وجود جریان ارزشی و انقلابی با محوریت ایثار و شهادت یک ضرورت است که باید به آن توجه داشت.

کد خبر 957416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha