جلوگیری از جرائم از دغدغه‌های اصلی مردم است

کلانتری با بیان اینکه جلوگیری از جرایم به خصوص سرقت از دغدغه‌های اصلی مردم است، گفت: مبارزه با این جرم در اولویت اصلی و اقدامات پلیس قرار گرفته و هشداری به سارقین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۵ اردیبهشت) در نشست کمیسیون امنیتی، پیشگیری و مقابله با سرقت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تداوم سیر کاهشی و مقابله با سرقت، نزاع های دسته جمعی، شرارت و کاهش تصادفات در اولویت قرار گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش به عنوان یکی از عوامل مهم پیشگیری و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها در کنار همکاری، تعامل خوب و همدلی بین دستگاه های امنیتی، قضایی، نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه های اجرایی و مشارکت مردمی برای کاهش انواع جرائم، شرارت و نزاع های دسته جمعی مورد توجه باشد.


وی به تمهیدات  لازم در تامین ابزار و تجهیزات به خصوص سیستم های رصد و پایش تصویری در شهرها و بین جاده های استان به منظور به حداقل رساندن زمینه های ناامنی و جرایم، سرقت و تصادفات تاکید کرد.

 

کلانتری با بیان اینکه ایجاد امنیت و نظم عمومی، کاهش سرقت و ترافیک، کاهش تصادفات و جرحی و فوتی ها و پایین آوردن خسارت، نیازمند تکمیل سیستم پایش تصویری است، تاکید کرد: در این خصوص استان باید مجهز به سیستم مانیتورینگ و یا دوربین های رصد شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جلوگیری از جرایم به خصوص سرقت از دغدغه‌ های اصلی مردم است، گفت: مبارزه با این جرم در اولویت اصلی و اقدامات پلیس قرار گرفته و هشداری به سارقین است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و مقابله جزو وظایف ذاتی نیروی انتظامی است، گفت: خوشبختانه با تلاش‌ های عوامل نیروی انتظامی اغلب سرقت‌ های صورت گرفته در استان کشف و سارقان آنها دستگیر و تحویل قانون شده اند.

 

کلانتری با بیان اینکه بیشترین میزان سرقت‌ های صورت گرفته در سطح یک شهرستان و یا اغلب سرقت ها جزئی و عمده داخل خودرو است، تاکید کرد: همکاری ها با نیروی انتظامی بیشتر می شود و مقابله و برخورد جدی تر خواهد شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرماندهان، مسئولین دستگاه های مختلف، افراد و یا گروه هایی که در خصوص انواع جرایم، سرقت، نزاع های دسته جمعی و تصادفات همکاری کنند و عملکرد خوبی داشته باشند تشویق و مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی به کاهش ۳۱ درصدی تصادفات جاده ای و ۲۶ درصدی درون شهری سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: هرچند عوامل خودرویی و جاده ای در تصادفات موثراند اما عوامل انسانی بیشتر دخیل بوده و باید با جدیت در این خصوص فرهنگ سازی شود.

 

کلانتری به تدوین طرحی برای ساماندهی کیوسک ها در شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: شهرداری در این خصوص اقدام لازم را به عمل آورد و در زمان اجرا حمایت می شود.

کد خبر 957452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha