۷۰ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی امکان استفاده از شبکه شاد را دارند

واقعی با بیان اینکه با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی در استفاده از شبکه شاد مشکلی ندارند، گفت: برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز از روش‌ آموزش از طریق رسانه ملی، توزیع بسته های آموزشی و درس‌نامه ها برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» پیش از ظهر امروز (۱۵ مرداد) در تداوم خداقوتی مسئولان به مناسبت روز خبرنگار، به دفتر خبرگزاری شبستان آمد و از نزدیک با اهدای یک شاخه گل، روز خبرنگار را به اهالی این رسانه تبریک گفتند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار، اظهار کرد: رسالت خبرنگاری و رسانه ها همان رسالت اولیای الهی است و بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می تواند یک جامعه را به سعادت یا شقاوت برساند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا با نقد غیرمنصفانه خدمات و فعالیت های نظام اسلامی را نایده بگیرند و روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کنند، گفت: اما با هوشیاری و با انتشار اخبار صادقانه ای که خبرنگاران در اختیار جامعه می گذارند قطعا این پروژه دشمن شکست خواهد خورد.

 

واقعی ادامه داد: علی رغم همه نواقصی که وجود دارد اقدامات بسیاری خوبی در حال انجام است و وجود شهدای مدافع حرم و سلامت نشان می دهد که به بسیاری از اهداف انقلاب رسیده ایم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و ادامه آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی، عنوان کرد: با آموزش به دانش آموزان از طریق فضای مجازی و توزیع درس نامه و جزوات آموزشی توانستیم با دانش آموزان ارتباط بگیریم.

 

وی به بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی اشاره و تصریح کرد: در خراسان‌ جنوبی پیرامون بازگشایی مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و آمادگی بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه را داریم و کیفیت برگزاری کلاس‌ها به‌ صورت حضوری و غیرحضوری(شبکه شاد) متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌شود.

 

واقعی بیان کرد: سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است که در وضعیت سفید دانش‌آموزان به صورت حضوری در مدارس حضور خواهند یافت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد دانش آموزان استان در استفاده از شبکه شاد مشکلی ندارد، افزود: برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز از روش‌های دیگری چون آموزش از طریق رسانه ملی، توزیع بسته های آموزشی و درس‌نامه ها برنامه ریزی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از شبکه شاد رایگان خواهد بود، افزود: از تمامی ظرفیت های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید استفاده خواهد شد و برای دانش آموزانی که به دلیل نداشتن اینترنت و گوشی هوشمند نتوانسنند وارد سامانه شاد شوند، محتوای آموزشی در قالب لوح فشرده و تهیه درسنامه ارسال می شود.

 

واقعی گفت: در حال پیگیری هستیم تا تعدادی لپ‌تاپ و گوشی هوشمند برای مدارس استان تهیه کنیم تا به صورت موقت و امانت در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به الزامی بودن زنگ نماز در مدارس استان، تاکید کرد: معلمان همزمان با بانگ اذان مکلف هستند درس را برای اقامه نماز دانش آموزان تعطیل کنند و این مهم در تدریس فضای مجازی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی یادآور شد: در گام اول رزمایش کمک مومنانه هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط ۱۲ هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان استان تهیه و در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است در گام دوم رزمایش کمک مومنانه نیز با همکاری بسیج فرهنگیان با رویکرد حمایت از دانش آموزان بسته های نوشت افزار در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

 

«زینب رمضانی» مدیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی هم در این دیدار با تقدیر از تعامل سازنده آموزش و پرورش استان با خبرگزاری شبستان در انعکاس عملکرد و اخبار این دستگاه اجرایی، گفت:  خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی از خردادماه ۱۳۸۴ به طور رسمی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

 

وی بیان کرد: رسالت خبرگزاری شبستان تبیین و گسترش فرهنگ دینی و مذهبی با محوریت مساجد در کشور است اما در عین حال اخبار متناسب با نیاز روز و حوزه های مختلف را نیز پوشش می دهد.

 

رمضانی به مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی پیشنهاد داد از توانمندی خبرنگاران فعال استان در حوزه تربیت و آموزش دانش‌آموزان علاقه‌‌مند به فعالیت در عرصه خبر استفاده کنند.

 

وی با اشاره به دغدغه والدین برای آغاز سال تحصیلی جدید در برخی از مناطق روستایی استان به دلیل نبود زیرساخت ها و امکانات لازم برای استفاده از شبکه شاد، بیان کرد: ضعیف بودن زیرساخت‌های مخابراتی، نبود دسترسی به اینترنت در برخی مناطق روستایی، مشکلات مالی خانواده‌ها در تامین زیرساخت‌های ارتباطی، نداشتن گوشی هوشمند تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان از مهمترین چالش‌هایی بود که همزمان با راه‌اندازی سامانه شاد نمود پیدا کرد.

 

 

 

 

کد خبر 957457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha