ایجاد امنیت در دریا مستلزم برخورداری از نیروی کارآمد و توانمند است

طاهری با بیان اینکه دریا همان اندازه که یک فرصت است یک تهدید هم به شمار می‌رود، گفت: اگر روزی در تقابل با قدرتهای بزرگ دنیا قرار گیریم قطعا پاسداری و حفاظت از دریا با نیروی کارآمد و توانمند میسر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، امیر دریادار «عبدالوهاب طاهری » امروز(چهارشنبه، 15 مرداد ) در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان که در سالن شورای منطقه چهارم نداجا برگزار شد، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آرمش و آسایش خود را فدای برقراری امنیت کشور می کنند تا آرامش برای مردم حاصل شود.

 

فرمانده ناوگان شمال و ارشد آجا در گیلان با بیان اینکه ارتش هر اقدامی که انجام دهد به وظیفه خود عمل کرده است، افزود: نیروهای ارتش در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و حماسه آفریدند، اکثر تفنگدارانی که در این سالهای نبرد حق علیه باطل در جبهه های جنگ جانانه جنگیدند از استان گیلان و انزلی بودند و برخی از این یادگارن هنوز در این مجموعه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه ارتش اقدامات زیادی را بی ادعا انجام داده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر جنگ را تعریف و تالیف نکنیم دیگران به نفع و سیاق خود تعریف می کنند.

 

وی سپس به ارتباط تنگاتنگ خبرنگاران با مجموعه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: خبرنگاران همواره در ارائه عملکرد در کنار این ارگان مثمر ثمر بوده اند.

 

طاهری  یادآور شد: رسانه ها نقش ارزنده ای در کاهش انحرافات دارند و مسئولان و دولتمردان را وادار می کنند تا این انحرافات و کج روی ها را اصلاح کنند.

 

وی متذکر شد: شاید مسئولان اشراف کامل به موضوعات و زمان کافی برای رصد مشکلات نداشته باشند اما رسانه ها می توانند در برطرف کردن این کاستی ها بدون جبهه گیری و ملاحظات به عنوان مدافعان عمومی از حق و حقوق جامعه به درستی دفاع کنند.

 

ارشد کآجا در گیلان تاکید کرد: زبان گویای رسانه که بی پرده و بدون حاشیه مطلبی را عنوان می کند می تواند تلنگری باشد برای مسئولانی که به وظیفه خود به درستی عمل نمی کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: رسانه ها با حسن نیت و نگاه خوبی که نسبت به جامعه دارند در این خصوص گام موثر و مفیدی بردارند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یک سوم مرزهای کشورمان آبی است و بیش از ۷۰ درصد واردات و صادرات غیرنفتی و ۹۷ درصد صادرات نفتی از طریق دریا انجام می‌شود و اینکه در دریا دارای شاخصه های نظامی خوبی باشیم قابل اهمیت است.

 

طاهری افزود: هر اقتصادی پویایی امنیت می خواهد و این تامین امنیت در کشور ما دریامحور بوده و بر عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

در ادامه حجت‌الاسلام «جعفر صمدی» با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید صارمی، اظهار داشت: خبرنگاران در آگاهی بخشی و روشنگری جامعه نقش بزرگی دارند و تلاش مثبت شما باعث می‌شود که جامعه به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی حرکت کند.

 

مدیر عقیدتی سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) انزلی، روز خبرنگار را بهانه‌ای برای پاسداشت تلاش انسان هایی دانست که قلم آزاد دارند و برای دستیابی به حقیقت و انتشار اطلاعات تلاش می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: خبرنگاری راه پرمخاطره و اما حق طلبی است، امید که شما نیز در این مسیر گام برداشته و قلم در دست بگیرید.

کد خبر 957499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha