لزوم راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد در مناطق محروم

شهیدی‌نیا با بیان اینکه هدف ما ایجاد خود اشتغالی و آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد در شهرک‌ها و مناطق محروم بوده است گفت: خوشبختانه ۳۰ طرح توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده و طی چهار سال آینده بیش از پنج هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر «سید امید شهیدنیا» شامگاه (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در آئین امضای تفاهمنامه‌های کمیته توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، با بیان اینکه مراسم امروز در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در صنایع پتروشیمی منطقه در محیط پیرامونی برگزار شده اظهار کرد: صنایع پتروشیمی در سال گذشته به این نتیجه رسید که باید خدمات بهتر و تاثیرگذارتری به مردم شهرستان ارائه دهد و مطالعاتی در زمینه بازنگری پروژ‌ه‌های شورای راهبردی انجام شده که نتیجه آن ۱۶ پروژه امروز است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه ما باید به مناطق کم‌برخوردار و محروم توجه ویژه‌ای کنیم افزود: امروز ۱۶ تفاهنامه با دستگاه‌های اجرایی امضا شد که در مجموع بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان طی سه‌سال و در قالب کمیته توسعه متوازن هزینه می‌شود، البته در کنار این پروژه، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته شورای راهبردی صنایع پتروشیمی و هزینه‌های جاری منطقه نیز در دستور کار بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع پتروشیمی امسال سه برابر سال‌های گذشته هزینه کرده است اذعان داشت: عمده پروژه‌های امروز در حوزه اشتغالزایی بوده است؛ دستگاه‌های اجرایی باید در کنار ما بوده تا با انجام تعهدات خود این پروژه‌ها طی سه سال به بهره‌برداری برسند؛ ۴۰ درصد از اعتبار پروژه‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی و ۶۰ درصد دیگر آن بر عهده صنایع پتروشیمی است .

 

رئیس شورای راهبردی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در صنایع پتروشیمی ظرفیت اشتغال محدودی وجود دارد ابراز کرد: خوشبختانه ۳۰ طرح توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعریف شده و طی چهار سال آینده بیش از پنج هزار ظرفیت شغلی ایجاد می‌شود، البته این موضوع کافی نبوده و هدف ما ایجاد خوداشتغالی و آموزش راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خرد در شهرک‌ها و مناطق محروم بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه امنیتی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش انجام می‌شود عنوان کرد: همچنین ۱۷۶ واحد مسکن مهر که متعلق به مددجویان کمیته امداد است تکمیل و ۴۵۰ واحد دیگر با همکاری کمیته امداد و بهزیستی نیز برای مددجویان آن‌ها احداث خواهد شد.

 

شهیدی‌نیا ادامه داد: ما توقع داریم دستگاه‌های اجرایی در زمان تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و همچنین همه ظرفیت‌های خود در این زمینه را به‌کار گیرند؛ اداره کل بنادر و دریانوردی نیز که ظرفیت بزرگی در شهرستان بوده با همکاری فرماندار می‌تواند برای رسیدن به اهداف ما سرعت بخشد.

 

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج‌فارس نیز در کنار شورای راهبردی بیش از ۳۰ میلیارد تومان تعریف کرده و با کمک شرکت‌های تابعه خود در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام خواهد داد.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح کمک‌های مومنانه نیز با کمک سپاه و بسیج طی یک ماه آینده انجام می‌شود و در این طرح همانند مرحله اول بیش از هشت هزار بسته معیشتی به دست مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌رسد.

 

کمیته توسعه متوازن با هدف اشتغالزایی بومیان بندرماهشهر، سرمایه‌گذاری و توسعه همه‌جانبه شهرستان و به منظور افزایش ضریب پایداری امنیتی منطقه و بالابردن توان و تاب‌آوری شهرستان بندرماهشهر در برابر مسائل مختلف دی ماه سال گذشته به دستور استاندار خوزستان راه‌اندازی شد.

 

کد خبر 957584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha