بیشترین نفع از انفجار در لبنان را امریکایی ها می برند

اکبری درباره انفجار در لبنان گفت: بیشترین نفع از این اتفاق را امریکایی ها می برند به دلیل اینکه مردم لبنان را تحت فشار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین اکبری» شب گذشته (چهارشنبه 15 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اهمیت بندر بیروت گفت: بنادر لبنان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از گذشته به عنوان یک منطقه ترانزیتی و اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار بوده  و یک منبع اقتصادی است.

 

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: بندر بیروت در منطقه شمال بیروت واقع شده که بیشتر منطقه سنی و مسیحی نشین است و امریکایی ها تلاش داشتند که حزب الله در دریا حضور نداشته باشد و بنادر و سیستم اداری به دلیل اهمیت اقتصادی همواره تحت سیطره امریکایی ها بوده است. حزب الله لبنان هیچ نقش و سهمی در موضوع بنادر و حوزه دریایی نداشته است.

 

وی افزود: سال 2014 کشتی حامل این کالا به دلیل تخلف دریانوردی در بندر بیروت توقیف می شود و مالک کالا برای تحویل مراجعه نمی کند و با بی توجهی نسبت به نگهداشتن این کالا در آن منطقه موجب بروز این حادثه می شود.

 

اکبری ادامه داد: نقش آفرینی حزب الله در لبنان توانسته است بسیاری از معادلات و توطئه های امریکا را از بین ببرد. در انتخابات اخیر، نخست وزیر لبنان به عنوان مستقل برای اولین بار انتخاب شده است و این انتخاب برای امریکایی ها خیلی راضی کننده نیست.

 

او ادامه داد: امریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنان به یک لبنان به هم ریخته نیاز دارند. بیشترین نفع از این اتفاق را امریکایی ها می برند به دلیل اینکه مردم لبنان را تحت فشار قرار دهند./

کد خبر 957629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha