غدیر نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلایه داران امامت است

ابدالی تکلو با بیان اینکه خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت، گفت: غدیر نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ایام دهه ولایت به خصوص عید سعید غدیر خم گفت: واقعه غدیرحادثه اى تاریخى نیست كه در كنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، غدیر تنها نام یك سرزمین نیست بلکه یك تفكر است، نشانه و رمزى است كه از تداوم خط نبوّت حكایت مى كند، غدیر نقطه تلاقى كاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه خلافت و جانشینی و رهبری امت اسلامی از مهم ترین پیام های غدیر است که از ناحیه خداوند صورت گرفت، افزود:ابلاغ حق، صفات رهبری، مرجعیت دینی اهل بیت (ع)، اکمال دین و اتمام حجت با مردم و رضایت خداوند هم از پیام های واقعه غدیر خم است.

 

وی تاکید کرد:«غدیر» عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست، این نام مقدس، عنوان عقیده ما و اساس دین است. غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است، غدیر تعیین کننده خط ‌مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست. غدیر ماجرایی سرنوشت‌ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‌ترین و زنده‌ترین سند آن است.

 

ابدالی تکلو ادامه داد:داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت و ریشه‌ای بدون این مسئله خبر می‌دهد، رسول خدا در آن هنگام و در زیر آن آفتاب سوزان، آن همه جمعیت را برای چه نگه می‌دارد و چه پیامی برایشان دارد، آن پیام اساسی ‌ترین پیام دین او بود و به راستی رسول الله بر عظمت و ضرورت آن واقف بود که مردم را در آن گرمای سوزان نگه داشت و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ فرمود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است، اظهارکرد: این روز مهمترین روز مومنان و مایه زندگانی و استمرار رشد دین مبین اسلام است.

کد خبر 957667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha