فضیلت‌های اخلاقی و انسانی را با دور شدن از رذیلت‌ها ارتقا دهیم

خدادادی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با دور شدن از رذیلت‌ها، به فضیلت‌های اخلاقی و انسانی نزدیک شویم، از زوج‌های جوان داوطلب هلال احمر نیز خواست با تلاش بیشتر الگوی سایر جوانان و سفیران جمعیت هلال‌احمر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز (پنج‌شنبه 16 مرداد) در آئین تجلیل از۸۶ زوج جوان داوطلب جمعیت هلال احمر خوزستان، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: خلوص در کارها، توکل به خداوند متعال و تاسی از شهدا از طریق مطالعه و عمل به وصایای این عزیزان می‌تواند ما را به قله‌های معرفت و عزت برساند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: شهدا در اوج قرار گرفته‌اند و در تمامی مراحل زندگی می‌توانند الگو و چراغ راه مناسبی برای ما محسوب شوند، لذا شما زوج‌های جوان تلاش کنید در زندگی مشترک در مسیر زندگی، از ریل منش شهدا خارج نشوید تا خوشبخت و سعادتمند شوید.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه زندگی برخی زوج‌های جوان دستخوش ناپایداری و آسیب شده و افزایش شمار جدایی‌ها بیانگر این مسئله است که ریشه در عدم ازخودگذشتگی و ایثار دارد.

 

خدادادی تکبر و غرور را یکی از عواملی دانست که تاثیر منفی بسیاری بر تعاملات دارد و اضافه کرد: کبر باعث خودبینی، خودرای شدن وخودخواهی می‌شود، پس باید تلاش کنیم با دور شدن از رذیلت‌ها، به فضیلت‌های اخلاقی و انسانی نزدیک شویم زیرا این فضیلت‌ها هستند که به انسان، انسانیت می‌بخشند و باعث نزدیکی انسان‌ها به هم می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شاید بتوان از منظری مردم جامعه را به سه گروه و دسته تقسیم کرد، گروه اول افراد دون‌صفتی هستند که زیاده‌خواه بوده و برای دستیابی به منافع شخصی خود دست به هر عملی خواهند زد و گروه دوم افرادی مقید و پایبند به قوانین هستند و از آن تخطی نمی‌کنند و کار را در چارچوب ضوابط اجرایی تعریف می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: گروه سوم ایثارگران هستند، افراد این گروه ایثارگرایانه و به دور از منافع شخصی و برای رشد و بالندگی کشور از خود می‌گذرند و بیش از شرح وظایف خود تلاش می‌کنند؛ کار درجمعیت هلال‌احمر نیز در این طبقه قرار می‌گیرد و به همین دلیل بسیار ارزشمند است.

 

وی خطاب به زوج‌های جوانان داوطلب هلال احمر ابراز کرد: شما باید تلاش کنید تا الگوی سایر جوانان و سفیران جمعیت هلال‌احمر باشید زیرا فعالیت در جمعیت هلال احمر مقدس است و نگاه اجتماع به شما نگاهی ویژه است.

 

خدادادی در پایان با آرزوی خوشبختی برای تمام جوانان ایران اسلامی ابراز امیدواری کرد: با توکل به خداوند از سختی‌ها و تنگناها عبور کنیم و با رشد و تعالی خود در توسعه و بالندگی کشور عزیزمان نقش‌آفرین شویم.

 

کد خبر 957701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha