نمایشگاه نفایس تاریخی غدیر در موزه آستان قدس رضوی افتتاح شد

قیصری نیک گفت:هم ‌زمان با دهه امامت و ولایت، موزه آستان قدس رضوی، کتب خطی، اسناد تاریخی و عکس‌های قدیمی با موضوع اعیاد سعید قربان و غدیرخم را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داد.

«مهدی قیصری ‌نیک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ایام دهه ولایت تصریح کرد: در این نمایشگاه منابع نفیس نسخ خطی همچون «شرح نهج‌البلاغه» و «غررالحکم و دررالکلم» به کتابت قرن هفتم، «کشف الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام» به کتابت قرن هشتم، «مشارق الانوار الیقین» به کتابت قرن ۱۱، «کشف المهم فی طریق خبر غدیر خم» و «تبصره الاعیاد» به کتاب قرن۱۲ و «درّ بحرالمناقب» به کتابت قرن ۱۳ به نمایش درآمده است.

 

معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ‌های آستان قدس به نمایش اسناد تاریخی برگزاری جشن اعیاد قربان و غدیر در طول سالیان گذشته در حرم مطهر، در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: سند پرداخت انعام به نقارچیان بابت عید غدیر( ۱۲۶۶ش)، دستور اعتماد التولیه به تحویل‌دار کل برای چراغانی صحنین و تهیه شربت و شیرینی جهت برگزاری مجلس به مناسبت عید قربان(۱۳۰۸ش) از اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

 

وی ادامه داد:برگزاری مراسم پذیرایی در حرم مطهر در حضور والی خراسان به مناسبت عید غدیر( ۱۳۱۲ش)، دستور صدیق‌الدوله نوری، متولی‌باشی آستان قدس رضوی به دربان‌باشی کل مبنی بر چراغانی حرم مطهر به مناسبت عید قربان( ۱۳۱۸ ش)، از دیگر اسناد نفیسی است که در این مکان به نمایش درآمده است.

 

قیصری‌ نیک با اعلام اینکه این نمایشگاه تا پایان مردادماه، برپا است، گفت: علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲می‌توانند با مراجعه به موزه قرآن و نفایس و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی از این نفایس بازدید کن

کد خبر 957838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha