ولایتمداری و ولایت پذیری، اساسی ترین پیام غدیر است

حجت الاسلام بابایی گفت: گفت: هدف از غدیر، راهنمایی و هدایت مردم و همچنین صیانت و پاسداری از اسلام بوده و ولایتمداری و ولایت‌پذیری اساسی‌ترین پیام غدیر است.

حجت الاسلام «سید محمد بابایی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم بر لزوم معرفت یافتن به عظمت و شکوه این روز عظیم تأکید کرد .

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: هدف از غدیر، راهنمایی و هدایت مردم و همچنین  صیانت و پاسداری از اسلام بوده و ولایتمداری و ولایتپذیری اساسیترین پیام غدیر است.

 

وی با بیان اینکه اگر ابلاغ ولایت و رهبری در واقعه غدیر از سوی پیامبر(ص) مطرح نمیشد، یکی از مهمترین ارکان دین را از دست میدادیم، اظهار کرد:  مهمترین درس غدیر خم، ولایتپذیری و اطاعت از فرامین ولایت است و کسی که پیام غدیر را درک کرده است تنها در راه ولایت، که همان راه انبیا و دین خداست حرکت میکند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر افزود:  پيامبر بين ما و خداوند حلقه اتصال است كه پس از وفات ايشان نقطه اتصال ما، امامان معصوم و در زمان غيبت آنها ولي فقيه است كه رسول اکرم(ص) در غديرخم با معرفي حضرت علي(ع)  اين موضوع مهم را براي امت اسلام مطرح كرد.

 

حجت الاسلام بابایی در ادامه به نقش بی بدیل ولایت فقیه در حکومت اسلامی اشاره کرد وگفت : بدون شک انقلاب اسلامی ما و تشکیل حکومت دینی ما در ایران اسلامی که بر مبنای فقه و معارف شیعه بنا شده است و برگرفته از غدیر است.

 

وی اضافه کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود که در ایران اسلامی توانست حکومت طاغوت را کنار بزند.

 

حجت الاسلام بابایی بیان کرد: با وجود همه گیری ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری جشن های تجمعی و برپایی ایستگاه های صلواتی و برخی دیگر از برنامه ها که مستلزم تجمع است؛ میسر نمی‌باشد.

 

 رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر به مجموعه برنامه های این اداره در این ایام اشاره کرد و گفت: بیش از 10 برنامه در این ایام در سطح شهرستان اجرایی می شود که برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، طبخ وتوزیع غذا بین نیازمندان توسط هیئات مذهبی ، کانون های فرهنگی و موسسات قرآنی  ، مداحی خیابانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز عید غدیر، تبلیغات محیطی، ترويج آداب ويژه عيد غديردر فضاي مجازي ، ختم صلوات و قرآن و نذر روزه سلامتي امام زمان (عج) ، اجراي مسابقات چند جانبه قرآني ( قرائت ، حفظ ، مفاهيم و اذان) در فضاي مجازي ، برگزاري مسابقه برترين نامه به امام علي(ع) از جمله برنامه های مهم این ایام است.

کد خبر 957998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha