احداث خانه های هلال روستایی در دست بررسی قرار گرفت

بخشدار جلیل آباد در نشستی با اعضای هلال احمر شهرستان پیشوا به بررسی ساخت خانه های هلال روستایی و بالا بردن ضریب امدادی در روستاها پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­‌های تهران، مصطفی قاسمی بخشدار جلیل آباد پیشوا طی جلسه ای که با حضور ریاست و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان پیشوا برگزار شد به بررسی وضعیت امداد و نجات روستایی در زمان بروز حادثه و مواقع اضطراری پرداخت.

 

قاسمی در این باره بیان داشت: یکی از مزیت های برپایی خانه های هلال که به نوعی از اهداف آنها تلقی می شود، کاهش تلفات و خسارات در هنگام حوادث است. خانه های هلال زمینه هم افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی را فراهم می کند.

وی هدف از احداث این خانه ها را قرار گرفتن در کنار مردم دانست و گفت: آموزش همگانی امداد و نجات برای خانواده ها و تشکیل تیم های امدادی در روستاها در هنگام بروز هرگونه حوادث احتمالی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای ساکنین روستاها ست که انتظار می رود از جمله دستاوردهای این گونه جلسات تسهیل در روند رسیدن به این مهم باشد.

قاسمی افزود: بنا داریم به یاری جمعیت هلال احمر شهرستان و نیز همیاری ساکنین شریف روستاها در کوتاه ترین زمان ممکن به ایده آل خود یعنی هر خانواده یک امدادگر آموزش دیده که بتواند در اولین فرصت به خانوادۀ خود رسیدگی کند، برسیم و با فرهنگ سازی در این زمینه کمترین آسیب را در زمان بروز حوادث احتمالی داشته باشیم.

کد خبر 958097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha