غدیر ادامه‌دهنده و تکمیل کننده رسالت پیامبر است

نماینده ولی فقیه در کردستان غدیر را ادامه رسالت پیامبر دانست و گفت: بر اساس روایات، ابلاغ ولایت علی(ع) از سوی خداوند تکمیل کننده رسالت پیامبر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمحمد حسینی‌شاهرودی» ظهر امروز در ششمین همایش بین‌المللی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور علمای اهل سنت و شیعه سراسر جهان برگزار شد اظهار کرد: پیامبر عیدغدیرخم را یکی از برترین عیدهای اسلام می‌دانست.

 

وی ادامه داد: امام باقر (ع) می‌فرماید شیطان چندجا ناله نا امیدی سرداد یکی از این ناله‌ها، در هنگام روز غدیر بود که نشان دهنده اهمیت غدیر است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به فرمایش امام صادق (ع)، ابراز داشت: روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است. روز غدیر روز عبادت، نماز، سرور و شادی، سپاس و ستایش به درگاه الهی است.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی غدیر را ادامه رسالت دانست و گفت: وقتی قرار است دیگر پیامبری مبعوث نشود یک نفر باید ادامه دهنده رسالت باشد. زمین هیچ موقع از حجت خالی نخواهد بود. اولین فرد روی زمین حجت خدا بود و آخرین شخص نیز حجت خدا خواهد بود.

 

وی غدیر را روز ابلاغ حکم از جانب خداوند دانست و ادامه داد: اگر حکم انتخاب ولی ابلاغ نمی‌شد رسالت پیامبر به اتمام نمی‌رسید.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با ذکر این نکته که برای اجرای قوانین اسلامی در حاکمیت؛ ولایت نقش مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: بر اساس روایات پیامبر فرموده است که اگر به قرآن و اهل بیتم  تمسک کنید هرگز گمراه نخواهید شد و هر گز این‌ها از یکدیگر جدا نمی‌شوند.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی غدیر را نشانه ولایت، امامت و حاکمیت برشمرد و تشریح کرد: در خطبه غدیر، حضرت امیرالمونین به جهانیان معرفی می‌شود. گاهی به نکاتی نظیر اینکه اولین کسی است که به پیامبر ایمان آورد و در تمام صحنه‌ها کمک کرد اشاره می‌شود و آیاتی را بیان می‌کند که مصداق حضرت علی است.

کد خبر 958193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha