آزادی۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان گیلان

محمدی اصل با بیان اینکه به مناسبت عید غدیر ۱۵۰نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان گیلان آزاد شدند گفت: این آزادی با کمک ستاد دیه و بنیاد مستضعفان برای زندانیانی با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان فراهم شد.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های گیلان، «رضا محمدی اصل» با بیان اینکه روز گذشته به مناسبت عید غدیرخم ۱۵۰نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان گیلان آزاد شدند گفت: بدهی این زندانیان کمتر از ۵۰میلیون تومان بود.

 

مدیرکل زندان های استان گیلان به تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مستضعفان کشور با سازمان زندان ها اشاره و تصریح کرد: مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی ۱۵۰ نفر از زندانیان استان گیلان اختصاص داده شد که زمینه آزادی آنان با کمک بنیاد مستضعفان و ستاد دیه کشور در روز عید غدیر خم فراهم شد.



وی مبلغ بدهی کل این افراد را شش میلیارد و ۲٠٠ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با دعوت از شاکیان توانستیم مبلغ ۲ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان را اخذ گذشت داشته باشیم.



محمدی اصل در ادامه به بهره گیری از کلیه مواردی که می تواند در راستای کاهش جمعیت کیفری موثر واقع شود اشاره کرد و خواستار ارتباط همسو با مقامات قضایی به جهت تسهیل بیش از پیش در پرونده های مددجویان شد.

 

وی اظهار کرد: مددکاری و اجرای احکام از مجموعه هایی هستند که با خانواده زندانی بیشتر ارتباط داشته و می بایست رویه های پذیرش مبتنی بر کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهند.



محمدی اصل اذعان کرد: وظیفه ما این است که نگذاریم خانواده زندانی در زمان تحمل حبس سرپرست خانواده متحمل آسیب شود.



وی تصریح کرد: با ورود زندانی به زندان مسئولیت ما بیشتر شده و در قبال او و خانواده اش مسئول هستیم و از این رو تمامی بسترهای را که می توانیم از لحاظ درمانی، روانشناسی، حمایتی و... برای زندانی و خانواده اش مهیا می کنیم.

کد خبر 958271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha