نقش بی بدیل طرح «امام محله» در کاهش آسیب های اجتماعی حاشیه شهرها

حجت‌الاسلام غلامی گفت: اجرای طرح «امام محله» از سال ۹۶ در کشور عملیاتی شد و نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی مناطق حاشیه شهر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین قرارگاه تحول اجتماعی و مسئول طرح امام محله سازمان تبلیغات اسلامی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه جدی به آسیب های اجتماعی، پایگاه‌های فرهنگی – اجتماعی تشکیل شدند.

 

حجت‌الاسلام رضا غلامی با یادآوری اینکه این مراکز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهرها ایجاد شدند، گفت: به همین منظور طلبه هایی در این مناطق مستقر شدند تا تغییر نگاه در بین مردم ایجاد شده و مردم بدانند که برای پیشرفت باید اصلاح را از خودشان آغاز کنند.

 

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال 96 ادامه داد: به همین منظور امام محله در مناطقه مورد نظر مستقر شده و امنیت را به محله برگرداند.

 

به گفته مسئول طرح امام محله سازمان تبلیغات اسلامی، با اجرای این طرح دیگر نیازی به حضور نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در این مناطق وجود نخواهد داشت و امنیت را خود اهالی محله برقرار کنند.

 

جانشین قرارگاه تحول اجتماعی به اقدامات انجام شده در استان زنجان در راستای حل معضل اعتیاد اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری این گفتمان در کاهش معضل اعتیاد بی اثر نبوده است.

 

وی بر ضرورت اشرافیت امام محله به مشکلات مردم آن محله تاکید کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها در مساجد تعطیل است از اینرو می توان این طرح را وارد عرصه های اجتماعی کرد.

 

غلامی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهترین زیرساخت اجرای طرح امام محله است، گفت: امام محله باید بتواند در این طرخ در عرصه های مختلف خدمت رسانی کند.

 

 

کد خبر 958288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha