معرفی و تقدیر روح‌الامین و سردار مکی در برنامه تلویزیونی «قرار همدلی»

حسن روح‌الامین و سردار مکی‌ یازغ به عنوان نامزدهای چهره سال هنر انقلاب با حضور در برنامه «قرار همدلی» شبکه سه سیما معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، ۵ برگزیده چهره سال هنر انقلاب با حضور در برنامه تلویزیونی «قرار همدلی» از روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه تا روز گذشته شنبه ۱۸ مردادماه معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به این ترتیب، حسن روح‌الامین به‌عنوان یکی از نامزد‌های چهره سال هنر انقلاب،‌ روز گذشته شنبه ۱۸مردادماه با حضور در این برنامه با پخش از شبکه سه سیما، معرفی و تقدیر شد. همچنین در این برنامه از سردار مکی‌ یازغ که در میان اعلام اولیه نامزدهای چهره سال هنر انقلاب بود تقدیر شد.

«حسن روح‌الامین» برای خلق آثاری به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون و برپایی نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین، در میان ۵ نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب قرار گرفته است.

دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت «سالانه» تولیدات عرصه هنر انقلاب را رصد می‌کند و آثار و تولیداتی را که در همان سال منتشر شده و جذب مخاطب بیشتری داشته و از تأثیرگذاری و خلاقیت بالاتری برخوردار باشند را به عنوان نامزد انتخاب می‌کند.

در این دوره علاوه بر آرای مدیران و هنرمندان، رأی‌گیری مردمی نیز از طریق اپلیکیشن حوزه هنری اضافه شد و در یک تناسب درصدی، رأی مردمی در جمع‌بندی نهایی لحاظ شد.

جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و با شعار «هنر متعهد به حقیقت» همه ساله در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت، نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه ادامه می‌یافت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به این شیوه، طی چند شب با حضور هنرمندان در برنامه «قرار همدلی» که ساعت ۱۷ از شبکه ۳ رسانه ملی پخش شد،  هنرمندان برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، پس از معرفی و تقدیر از این ۵ نامزد نهایی «هفته هنر انقلاب» در این برنامه، چهره هنر انقلاب سال۹۸ معرفی خواهد شد.

کد خبر 958358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha