​۴۵۰ بیمار با علائم کرونا در گلستان بستری هستند/ پیش  بینی کاهش  بیماران کرونایی گلستان به زیر ۲۰۰ نفر

​عارف نیا گفت: در حال حاضر در مراکز درمانی استان گلستان ۴۵۰ بیمار با علائم کرونا بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز (یکشنبه 19 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: 172 نفر در عید قربان با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و انتظار داشتیم پس از این ایام شاهد افزایش بار بستری بیماران کرونایی باشیم که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: میزان بستری در گرگان نیز در عید قربان 163 نفر بوده است و روند کاهشی را در پیش گرفته است و در حال حاضر گرگان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

عارف نیا خاطر نشان کرد: در هفته های گذشته که میزان بار بستری بیماران به 939 نفر در نیز رسیده بود اما امروز متوسطه بستری استان در هفته گذشته به 519 نفر رسیده است و این مهم نشان می دهد که بیش از 400 بیمار بستری کاهش یافته است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: اگر به روند کاهش شیوع کرونا تداوم یابد میزان بستری بیماران کرونایی روزانه به 20 نفر می رسد و می توانیم میزان بستری را به زیر 200 نفر در مراکز درمانی استان برسانیم.

 

عارف نیا بیان کرد: انتظار داریم تا دو هفته آینده میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا به زیر 200 نفر و میزان بستری روزانه نیز به زیر 20 نفر کاهش پیدا کند.

 

وی گفت: در حال حاضر در مراکز درمانی استان گلستان 450 بیمار با علائم کرونا بستری هستند.

 

کد خبر 958486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha