مهربانی امام کاظم(ع) ابزار تربیت دشمنان و بداندیشان بود

آیت الله مفید موحد گفت: امام موسی کاظم (ع) با دشمنان و بداندیشان به نرمی و مهربانی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنها می پرداخت.

«آیت الله حسین مفید موحد» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام موسی کاظم (ع) گفت: حلم و بردباری، سخاوت و بخشش، عبادت و بندگی از مهم ترین ویژگی های امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع) است.

 

مشاور اسبق رییس قوه قضاییه افزود: حلم و بردباری یکی از ویژگی های مهم امام هفتم (ع) بود و به دلیل این ویژگی، لقب «کاظم» گرفته اند یعنی کسی که علم را با حلم آراسته است. 

 

امام جماعت مسجد ابا عبد الله الحسین (ع) با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) با دشمنان و بداندیشان به نرمی و مهربانی رفتار می کرد و با این شیوه، به تربیت آنها می پرداخت، خاطرنشان کرد: کمک به مستمندان و نیازمندان و اطلاع از احوال زندگی آنها از دیگر ویژگی های امام موسی کاظم (ع) بود. ایشان با تک تک افراد جامعه ارتباط نزدیک و مستقیم داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط دوره امامت امام موسی کاظم (ع)، گفت: دوره امامت امام موسی کاظم (ع) یکی از دوران های بسیار تاثیرگذار در تاریخ تشیع است.

 

آیت الله مفید موحد با بیان اینکه امام کاظم(ع) در 20 سالگی و پس از شهادت پدر بزرگوارش به امامت رسید، افزود: ایشان در طول ۳۵ سال امامت با چهار خلیفه عباسی یعنی منصور دوانیقی، مهدی عباسی، هادی عباسی و هارون الرشید هم دوره بود و همواره در برابر ظلم و جور آنها ایستادگی کرد و هرگز در برابر ظلم و ستم خلفای عباسی تسلیم نشد.

 

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع) مانند پدر بزرگوارش به تربیت شاگردان و استحکام و گسترش حوزه و مجامع دینی و علمی پرداخت، تصریح کرد: بیشترین دوران امامت امام موسی کاظم (ع) در عصر هارون الرشید بود و در این دوران همواره با ظلم و جور این خلیفه عباسی با قاطعیت برخورد می کردند و تا لحظه شهادت نیز در برابر تهدیدات و فشارهای هارون الرشید ایستادگی کرد.

 

 

 

کد خبر 958573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha