مسجد مرکزی اسلامی برای رسیدگی به همه امور مردم است

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه رزمایش مواسات و نهضت احسان و تعاون با محوریت مسجد انجام می پذیرد، گفت: مسجد با برخورداری از مجموعه ای متشکل از امام جماعت، هیئت امنا و بسیج مرکزی اسلامی برای رسیدگی به همه امور مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » شامگاه (یکشنبه، 19 مرداد ) در جلسه هماهنگی قرارگاه مواسات و همدلی و کمک مومنانه اظهار داشت: این افراد بخشی اثر گذار در جامعه هستند که با محوریت امام جماعت مسجد و بiطور هماهنگ با هم عمل می کنند، ما نیز موظفیم برخی از مساجد را فعالتر و مساجد فعال را به مرکز اعلام کنیم.

 

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: می توانیم با کمک بسیج، هیئت امنا و ائمه جماعات محدوده هر مسجد و نیازمندان آن منطقه را شناسایی کرده و با مدیریت درست، کمک ها را به دست نیازمندان واقعی برسانیم.

 

وی افزود: در آینده کمیته امداد و بهزیستی نیز می توانند کمک های جمع آوری شده را در اختیار مساجد برای توزیع در بین نیازمندان قرار دهند تا این کمک به سهولت توزیع شود.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه تلاش داریم کسی از قلم نیوفتد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت فراوان و خیرینی که در اطراف مساجد وجود دارند به‌دنبال جذب کمک های بیشتر هستیم حتی از کمک کوچک برای نیازمندان نباید غافل شد.

 

وی اعلام کرد: در دوره اول شیوع کرونا قبل از برگزاری رزمایش مواسات برخی از گروه‌های جهادی در کنار مواد غذایی و بهداشتی مواد پروتئنی مانند ماهی، گوشت و مرغ توزیع کردند، این ظرفیت ها باید شناسایی و اعلام نیاز شود و ارتباط با مجموعه اداره کننده وجود برقرار باشد، این امر در رساندن نیازمندی ها به دست نیازمندان خیلی مهم است.

 

امام جمعه انزلی متذکر شد: کار انفرادی در این شرایط صحیح نیست چرا که گاهی منجر به کارهای تکراری و گاه بی توجهی به برخی از خانواده های نیازمند می شود در حالیکه هدف مقام رهبری از فرمان اجرای رزمایش مواسات سهیم شدن همه مردم بود چراکه اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود خیلی از مشکلات مرتفع می شود.

 

وی سپس خواستار فعالتر شدن مساجد در زمینه شناسایی و جمع آوری کمک ها شد و افزود: باید سیستم گزارش‌گیری و انعکاس فعالیت‌ها به‌صورت هماهنگ دسته بندی شوند تا علاوه بر رفع نواقص، مردم در جریان گزارش این کمک ها قرار گیرند.

 

حجت الاسلام شمس الدین ابراز امیدواری کرد: مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و نهضت احسان و تعاون تا پایان ماه صفر با شرایط مطلوبی ادامه یابد.

 

وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده در خصوص ماه محرم نیز گفت: همه ملزم به رعایت دستورات بهداشتی هستیم و جایی برای اجتهاد نفسی و فردی وجود ندارد.

 

امام جمعه انزلی متذکر شد: شاید متولیان بهداشت برای پیشگیری از آسیب‌های بیشتر دستورات غیرالتزام آوری نیز داده باشند اما این امر توجیهی برای استفاده نکردن از ماسک، ضدعفونی کردن و فاصله گذاری نیست چون نقطه مقابل آن آسیبی است که وارد می شود.

 

وی تاکید کرد: نباید به واسطه اهمال کاری ما، حتی یک نفر دیگر مبتلا شود این موضوع توجیه شرعی ندارد، زیرا رعایت و حفظ نفس نکردیم به‌ویژه در اماکنی که مسئولیت آن با ماست.

 

حجت‌الاسلام شمس الدین متذکر شد: باید خود مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم و دیگران را نیز  ملزم به رعایت کنیم تا با این رعایت کردن ها هرچه سریع‌تر این بیماری برطرف شود و مردم شاهد شرایط عادی در زندگی خود باشند و اجتماعات به‌صورت عادی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه با رعایت این موازین در ماه محرم سعی کنید خود و جامعه را از عزاداری‌ها محروم نکنید، خاطر نشان کرد: نباید بهانه ای به دست دشمن بدهیم که به‌واسطه آن دین و مسایل دینی مورد هجمه قرار گیرد.

کد خبر 958763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha