مراسم شیر خوارگان حسینی در همدان برگزار نمی شود/ برگزاری عزاداری محرم در فضای باز

حجت الاسلام نظیری با بيان اينکه آيين شيرخوارگان حسيني و مراسم سوم عاشورا در همدان برگزار نمي‌شود، گفت: برگزاري اين ۲ آيين به دليل حفظ سلامت مردم ممنوع است.

«حجت الاسلام محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم، خط قرمز حفظ سلامت مردم است که باید مد نظر هیئات مذهبی برگزار کننده مراسم‌های عزاداری باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، با بیان اینکه با تصمیم دستگاه‌های متولی مدیریت بیماری کرونا مصوب شد که مراسم روز سوم محرم و شیرخوارگان حسینی برگزار نشود. افزود: محرم امسال هرگونه پذیرایی در مراسم عزاداری یا با برپایی خیمه و چادر در نقاط مختلف شهر و روستا ممنوع است.

 

وی  با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار آن برای مهار ویروس کرونا، بیان کرد: از هم استانی های عزیز درخواست می شود که حتما از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و کماکان از حضور در اجتماعات و اماکن پرازدحام خودداری کنند.

 

حجت الاسلام نظیری با تاکید بر برگزاری عزاداری و سوگواری های ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، گفت: سلامت مردم در اولویت مراسم های مذهبی باید قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: تداوم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي از سوي مردم موجب بهبودي شرايط به ويژه در برخي از شهرستان‌هاي اين استان شده است که اميد مي رود بتوان با همراهي مردم و ساير صنوف اين ويروس را مهار کرد.

 

کد خبر 959220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha