۳۵ درصد دانش آموزان رفسنجان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می کنند

فرماندار‌ رفسنجان گفت: ۳۵ درصد از دانش آموزان این شهرستان در مدارس غیردولتی دولتی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان مجید فصیحی هرندی سه شنبه ( 21 مرداد) در آئین افتتاح مجموعه غیرانتفاعی آسمانی آبی در رفسنجان بیان کرد: عدالت آموزشی می طلبد هر فرد ایرانی تا مقطعی باید از آموزش رایگان بهره مند شود ‌از آنجایی که دولت به تنهایی نمی تواند از عهده آن‌ برآید بخش خصوصی به کمک دولت آمده و مردم و خیرین هم ورود کرده و مدارسی را احداث کردند‌.

 

 

 

فرماندار‌ و رئیس شورای آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: خیرینی که به کمک دولت می آیند و حمایت های مالی خود را نثار ساخت و ساز مدرسه می کنند قابل ستایش است؛ اگر خیّری یک سوم هزینه ساخت یک مدرسه را بپردازند مابقی هزینه ها برای تکمیل را دولت می پردازد تا فضاهای به روز و مورد نیاز در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و دشواری هایی در حوزه های کادر آموزشی و فضای آموزشی داریم؛ نیروی مربی کم داریم این کمبود باید برطرف شود.

 

 

وی اضافه کرد: باید به آموزش جهت توسعه یافتگی توجه کرد هرچه ابزارهای آموزشی بهتر و بیشتر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد آموزش و موفقیت بهتر است‌.

 

 

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان گفت: مواد آموزشی که همان درس ها هستند امروز باید  به روز و بر اساس بین‌ المللی فراهم شود؛ باید استودیوها وجود داشته باشد امور درسی ضبط و به بچه ها منتقل شود همچنین کادر آموزشی هم باید متناسب نیاز روز به روزرسانی شود‌ که امسال در این زمینه در شهر سرچشمه رفسنجان دوره آموزشی برای معلمین در حوزه کتب درسی و آموزش های بروز رسانی کتب برای معلمان و مدیران ارائه شد.

 

فصیحی هرندی خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد دانش آموزان رفسنجان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند‌.

 

مجموعه غیرانتفاعی آسمان آبی رفسنجان در مساحت 1890 متر مربع با اعتبار 26 میلیارد و 900 میلیو نریال از سوی خیرین و خواهران پورغلامعلی در رفسنجان احداث شده است که فاز اول آن امروز به بهره برداری رسید.

کد خبر 959248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha