خبرنگاری فراتر از شغل و یک فعالیت ایثارگرانه است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار اصفهان در وبینار گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری فراتر از شغل و یک فعالیت ایثارگرانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «حیدر قاسمی» در وبینار گرامیداشت روز خبرنگار با تبریک این روز گفت: خبر رسانی موجب بیداری، آگاهی، تغییر و اصلاح بوده و بر اساس آن تغییر و اصلاح صورت می‌گیرد و جامعه بی خبر ایستا و ساکن است

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه خبرنگاری فراتر از شغل و یک فعالیت ایثارگرانه است، افزود: حلق اتصال بین پیام گیرنده و خبر؛ خبرنگار است که به دقت اخبار را منتقل نموده و باعث رشد و توسعه جامعه می‌شوند اگر این پیوند درست اتفاق بیفتد باعث توسعه جامعه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای جامعه نیازمند تحمل و مدارا است، تصریح کرد: ترویج صبوری وعقلانیت سبب می‌شود راحت‌تر بتوانیم موارد مربوط به جامعه را پیگیری نماییم و این مهم توسط اصحاب رسانه انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار آرزوی سلامتی و موفقیت برای تمامی اصحاب رسانه استان نمود و از استاندار اصفهان برای نامه‌ای که در خصوص قدردانی از خبرنگاران به دستگاه‌های اجرایی مرقوم داشتند تقدیر و اظهار کرد: خبرنگاران شبانه روز برای رصد برنامه‌های خبری تلاش داشته و مطالبه گری را در دستور کار خود دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به خبرنگاران خاطرنشان کرد: مدیران در راستای اطلاع رسانی با خبرنگاران همکاری داشته باشند البته از طرف دیگر خبرنگاران نیز می‌دانند با خلاقیت، با اخلاق خبرنگاری بدون حاشیه اخبار امیدآفرین تولید و مخابره نمایند.

 

وی پیشنهاد تشکیل شورای راهبری اصحاب رسانه را در این جلسه مطرح و تصریح کرد: بررسی مشکلات و احصای راهکارهای قانونی از جمله وظایف این شورا باشد.

 

حجت الاسلام معتمدی شورای اطلاع رسانی را تسهیل‌گر ارتباط بین اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران در سخت‌ترین شرایط درصحنه حضور دارند، ما نیز آمادگی بیمه کردن خبرنگاران و اصحاب رسانه را از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور داریم./

کد خبر 959251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha