مسلمانان در پیچ و خم دالان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

نظرسنجی ها حاکی از آن است که مسلمانان می توانند تاثیر زیادی بر انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ داشته باشند.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: «ایلهان عمر»، نماینده ترقی خواه ایالات متحده از ایالت مینه سوتا که در سال 2018 به عنوان نخستین سومالیایی-آمریکایی و اولین زن مسلمان وارد کنگره آمریکا شد خود را برای آنچه پیش بینی می شود یک چالش اصلی رقابتی است،آماده می کند.

 

عمر که در انتخابات کنگره سال 2018 تاریخ سازی کرد و در حالی که به عنوان عضوی از اعضای تیم چهارجانبه ( چهار زن پیشرو رنگین پوست در مجلس نمایندگان ) خدمت رسانی می کند شهرت ملی گسترده ای به دست آورد.

 

او از منتقدان صریح «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

 

«ایلهان عمر» قرار است در انتخابات مقدماتی با «آنتون ملتون-میکوس» یکی دیگر از نمایندگان ترقی خواه در منطقه پنجم مینه سوتا رقابت کند.

 

این رقایت در انتخابات مقدماتی برای برگزیدن نامزد اصلی حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات کنگره انجام می شود.

 

انتخابات کنگره همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر سال 2020 میلادی برگزار می شود.

 

عمر و ملتون-میکوس ایدئولوژی سیاسی مشابهی با هم دارند اگرچه ملتون مایکس خود را در برخی مسائل کمی به اصطلاح میانه رو تر معرفی کرده است.

 

به ویژه وقتی نوبت به رژیم صهیونیستی می رسد عمر و ملتون- میکوس دیدگاه های کاملا متفاوتی دارند.

 

ایلهان عمر یکی از منتقدان صریح سیاست های رژیم صهیونیستی بوده و از جنبش تحریم این رژیم حمایت کرده است.

 

اما در طرف دیگر ملتون-میکوس است که به گفته «هافینگتون پست» از سوی گروه های صاحب نفوذ حامی رژیم صهیونیستی حمایت می شود.

 

ملتون –میکوس همچنین به دنبال آن است که عمر را فردی بیش از حد تفرقه انداز نشان دهد که بیشتر از آنکه بخواهد یک رهبر موثر باشد به دنبال شهرت است.

 

وی درباره عمر چنین می گوید: او در این منطقه جایی ندارد و نمی تواند آرای مردم را به دست بیاورد.

 

عمر هم به نوبه خود انگیزه های ملتون-میکوس را مورد سوال قرار داده و می گوید او برای رسیدن به اهداف شخصی اش دست به هر اقدامی می زند.

 

نماینده مسلمان دموکرات کنگره آمریکا در این باره گفت: من نمی دانم که ملتون-میکوس تحت کنترل چه چیزی یا چه گروه هایی است اما آنچه می دانم این است که تا همین اواخر او هیچ شانسی در انتخابات نداشت.

 

نظرسنجی ها حاکی از آن است که مسلمانان می توانند تاثیر زیادی بر انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا در نوامبر سال 2020 داشته باشند.

 

 از این رو با وجود تبلیغاتی که علیه ایلهان عمر می شود پیش بینی می شود که او بار دیگر در انتخابات 2020 رای بالایی بیاورد.

 

از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی ها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم تحت تاثیر حضور مسلمانان قرار خواهد گرفت.

 

 

اگرچه مسلمانان فقط یک تا دو درصد کل جمعیت را تشکیل می دهند ، اما تراکم آنها در مناطق خاص می تواند در نتایج این مناطق تفاوت زیادی ایجاد کند.

 

انتخاب دونالد ترامپ و موضع آشکار ضد مسلمانان و ضد مهاجرت او انرژی خاصی به رای دهندگان مسلمان برای بیرون کردن ترامپ از این میدان داده است و راه را برای پیروزی «جو بایدن»،رقیب اصلی او هموار کرده است.

 

«جو بایدن» اولین کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا است که صفحه ای را در وب سایت رسمی خود به موضوعات مهم در خصوص مسلمانان اختصاص داده است.

 

بر اساس نتایج نظرسنجی های اخیر انجام شده حدود 80 درصد از مسلمانان آمریکا تمایل به دموکرات ها دارند و این در حالی است که حدود دو دهه پیش اکثر مسلمانان آمریکا به جمهوری خواهان تمایل داشتند.

کد خبر 959303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha