عزاداری‌های ایام محرم باید در امتداد ترویج اسلام ناب محمدی باشد

حجت‌الاسلام عابدین رستمی گفت: عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در ایام محرم باید در امتداد ترویج اسلام ناب محمدی باشد و در این راه نباید از هیچ کوششی دریغ کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه در همایش پرچمداران بصیرت که با حضور هیئات مذهبی و مد احان این شهرستان در مسجد جامع قروه برگزار شد، اظهار کرد: هیئات مذهبی باید در عمل به منویات مقام معظم رهبری تمامی همت خود را به‌کار گیرند تا ضمن رعایت توصیه‌های ستاد کرونا عزای امام حسین(ع) به نحو احسن برگزار شود.

 

وی به نقش بی بدیل هیئات مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: چقدر خوب است هیئات مذهبی و مادحین و عزیزان روحانی در مسیر فتوای حکومتی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ضمن اقامه عزای حسینی ولایت‌پذیری را سرلوحه کار خود دانسته از افراط  و تفریط پرهیز نمایند.

 

امام جمعه شهرستان قروه اضافه کرد: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین درس‌های عاشورا است و پرچم عزای حسین در این ماه برافراشته و تمام عالم در این سوگواری سیاه پوش می‌شود و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان باید در امتداد ترویج اسلام ناب محمدی باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

 

حجت‌الاسلام رستمی عنوان کرد: حفظ سلامت عزاداران حسینی از واجبات است و این مسئولیت خطیر به عهده مسوولان هیئات مذهبی است که باید در ایام محرم رعایت حال عموم مردم را داشته باشند تا شاهد گسترش ویروس کرونا نباشیم.

 

در این همایش آئین نامه عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین که با توجه به اوضاع کرونایی تنظیم و تدوین شده است قرائت شد.

کد خبر 959375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha