قابلیتی در آقای مدرس خیابانی برای برخورد با مافیای بازار در طول سه ماه گذشته ندیدیم

نماینده مردم تربت حیدریه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در طول سه ماه گذشته این قابلیت را که با مافیای بازار برخورد شود را در آقای مدرس خیابانی ندیدیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محسن زنگنه در ادامه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه 22 مرداد و در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ایران توسط بخش بازرگانی به گروگان گرفته شده است. آقای مدرس خیابانی می دانید زمانی که شما به وزارت صمت معرفی شدید، به چه منظوری بود؟ دولت اصرار داشت که وزارت بازرگانی و صنعت از همدیگر تفکیک شود به جهت مقاومت مجلس و مخالفت اکثر تولیدکنندگان در بخش صنعت، معدن و تجارت در نهایت آقای مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام وزارت صمت که نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا می کردند، عمل کردند.

 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طول 15 ماهی که جنابعالی در وزارت صنعت بوده اید، چه ارزهایی که برای کالاهای غیر ضروری وارد شد، در حوزه لبنیات چرا باید صادرات ما ممنوع باشد؟ آیا می دانید شیری که با قیمت ارزان از کشاورز می خرید باعث شده است که کشاورز ما دچار مشکلاتی شود؟

 

وی ادامه داد: اگر امروز به شما رای دهیم، رای به ادامه سلوک شما در حمایت از بخش تولید است. شما در کمیسیون گفتید که 95 درصد از وقت خود را برای حمایت از بخش تولید گذاشته اید، چه آورده ای برای تولید داشته اید؟

 

زنگنه خطاب به مدرس خیابانی گفت: تصور ما این است که حضور شما در این وزارتخانه با جهش تولید منافات دارد. در حوزه بازار اتفاقاتی که افتاده است، مردم را دچار مشکل کرده است. چه کسی باید جواب سوال های ملت و مجلس را بدهد؟ اگر بپذیریم افزایش قیمت خودرو، فولاد و کالاهای اساسی به جهت افزایش قیمت دلار و شاخص های کلان اقتصادی است که این طور نیست،  علت اختلاف قیمت از درب کارخانه تا بازار چیست؟ آیا این هم علتش قیمت دلار است؟

 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تاکید کرد: اقتصاد امروز در کشور ما در دست مافیای مختلفی است هم در صنعت و هم در معدن و کالاهای اساسی ما دچار مشکل هستیم و برای حل مشکلات در این بخش نیاز به وزیر شجاع داریم که با این مافیا برخورد کند. ما در طول سه ماه گذشته این قابلیت را در آقای مدرس خیابانی ندیدیم./

 

 

 

کد خبر 959570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha