ضریب پوشش بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری شیروان ۶۳ درصد است

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ضریب پوشش بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری شیروان ۶۳.۱۰ درصد است.

«محمدرضا غلام زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ضریب پوشش بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری شیروان، ۶۳.۱۰ درصد بوده که از میانگین استانی بیشتر است.

 


مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی بیان کرد: اکنون ضریب پوشش بیمه  استان ۵۵ درصد و کشور کمتر از این میزان است.

 

وی عنوان کرد: سال گذشته ضریب پوشش بیمه این شهرستان، ۵۷ درصد بود که اینک به ۶۳.۱۰ درصد افزایش یافته است.

 

غلامزاده خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۳۶۰ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر این شهرستان بیمه شدند که این میزان افراد زیر پوشش در پی برگزاری نشست های مختلف با فرماندار و دیگر دستگاه های اجرایی به دست آمد.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری تصریح کرد: این شهرستان بیشترین تعداد بیمه شده در سطح استان را دارد که ۱۰ هزار و ۶۳۰ نفر تاکنون بیمه شده اند که از این تعداد، ۶۵۰ نفر ثبت نام اولیه داشته ایم که حق بیمه را پرداخت نکردند.

 

غلام زاده اضافه کرد: همچنین ۳۸۲ نفر در این شهرستان مستمری بگیر این صندوق هستند که ماهانه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مستمری برای مجموع کل آنان پرداخت می شود.

 

وی بیان کرد: دولت یارانه بیمه اجتماعی برای هر فرد در جامعه هدف را برای بالاترین سطح سالانه، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و ماهانه، یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و برای پایین ترین سطح سالانه، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و ماهانه، ۵۵۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: ۳۰ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شیروان زن و ۷۰ درصد مرد هستند.

 

غلام زاده گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

 

به گفته وی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

کد خبر 959576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha