فاز دوم طرح گردشگری روستای زنجیره علیا اجرایی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: فاز دوم طرح گردشگری روستای زنجیره علیا اجرایی می شود.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: طرح روشنایی مسیر ورودی تنگه تاریخی زنجیره، آسفالت ورودی تنگه تا محدوده امامزاده پیرحسین و نامگذاری این مسیر به عنوان جاده سلامت در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تصمیماتی برای اجرای این طرحها اتخاذ شده است، گفت: در سال جاری واز محل منابع ملی و تملک داراییها اعتباری ۱۸۰ میلیون تومانی برای اجرای فاز دوم این طرح گردشگری اختصاص یافته است که هم اکنون در مرحله اجراست.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام تصریح کرد: در شهرستان چرداول دو روستای هدف گردشگری وجود دارد که نیازمند توسعه طرح های گردشگری و بهسازی مسیرهای دسترسی به آثار باستانی هستند.

 

وی یادآور شد: قابلیت های گردشگری در روستای زنجیره علیا فراوان است که اختصاص اعتبارات ویژه می تواند این قابلیت ها را ارتقا دهد.

 

شنبه زاده با اشاره به اینکه با اختصاص اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، مطالعات میانرشته‌ای شهر تاریخی سیروان انجام خواهد شد، ابراز کرد: به منظور تاریخنگاری یافته‌ها و مواد فرهنگی، مطالعات دقیق علمی مستند به نتایج آزمایشگاهی انجام و منتشر خواهد شد.

کد خبر 959583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha