نذورات محرم صرف تهیه سبد غذایی برای نیازمندان شود 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برپایی سفره نذری در مساجد، تکایا و حسینه ها نیست بنابراین پیشنهاد می شود خیرین نذورات و هزینه پذیرایی محرم را صرف تهیه سبد غذایی برای نیازمندان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۲ مرداد جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری مراسم‌ دهه محرم در مصلی پیامبر اعظم (ص) شهر جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در این جلسه، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا امکان برپایی سفره نذری در مساجد، تکایا و حسینه ها نیست بنابراین پیشنهاد می شود خیرین نذورات و هزینه پذیرایی محرم را صرف تهیه سبد غذایی برای نیازمندان کرده و اگر خَیری تمایل داشت غذا توزیع کند، بایستی توزیع غذا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت بسته‌بندی انجام شود.
 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که ویژگی شیعه تبعیت از ولایت است حتی اگر بر خلاف تشخیص و یقین وی باشد، بیان کرد: هنگامی که امام علی علیه السلام صلح را پذیرفتند، پذیرش آن برای برخی از شیعیان سخت بود و امروز برای تمام مردمی که عشق هیئت داری دارند بسیار سخت است که یکسری محدودیت ها برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را بپذیرند اما تنها چیزی که این قضیه را شیرین می کند فرمایش امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر پذیرش دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

وی با بیان این مطلب که در قرآن کریم آمده است که تعظیم شعائر الهی نشان تقوای باطنی و قلبی است، اظهار کرد: رهبری فرمودند؛ هیئت های مذهبی باید از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا تبعیت کرده و مطابق این دستورالعمل ها مجلس روضه برگزار شود.

حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: امسال با توجه به شرایطی که کرونا به وجود آورده شیوه برگزاری مراسم مذهبی و روضه تغییر کرده اما ماهیت آن عوض نشده است و ما با رعایت پروتکل های بهداشتی و عنایت امام حسین علیه السلام کرونا را شکست می دهیم.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: شیعیان برگزاری مجلس عزای امام حسین علیه السلام را با رعایت کامل نکات بهداشتی مدیریت می کند همان طور که تاکنون مظهر رعایت بهداشت مساجد و حسینیه ها بوده اند، دین ما دین بهداشت است و شرایط بهداشتی را که قبلا رعایت می کردیم اکنون جدی تر از قبل رعایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابزار رسیدن به صبح ظهور، اشک بر سیدالشهدا علیه السلام است بنابراین مراسم عزاداری باید در فضای باز برگزار شود و قرار است تا طعم سختی عاشورا و کربلا را درک کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر با تاکید بر این که محرم امسال باید پر فروغ تر از سال های گذشته باشد، بیان کرد: هر هیئت مذهبی می تواند در محله و محدوده فعالیت خود، بر بالای بام هر خانه و مغازه پرچم سیاه نصب کند و هیئت ها تا سال گذشته فقط هیئت را سیاه پوش می کردند اکنون باید با همکاری یکدیگر سراسر شهر را سیاه پوش کنند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: می طلبد در ماه محرم امسال موکب ها به صورت کوچه ای فعالیت کنند تا ندای لبیک یا حسین از هر کوچه به گوش رسد.

وی در خاتمه با اشاره بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در مجلس عزای امام حسین علیه السلام، تصریح کرد: هئیت های عزاداری می بایست قبل از ورود عزاداران محیط را کاملا ضدعفونی کنند.

کد خبر 959685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha