مسابقه کتاب‌خوانی «مباهله آینه حقانیت اهل بیت(ع)» برگزار می‌شود/ جشن‌های ولایت با اطعام نیازمندان عجین است

حجت‌الاسلام شاهرودی با اعلام برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «مباهله آینه حقانیت اهل بیت(ع)» به‌همت مسجد «محمدی»، گفت: حذف اطعام در عزاداری‌ها، پیشنهاد خوبی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که زمینه تجمیع نذورات برای تهیه بسته‌های ارزاق را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین شاهرودی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد محمدی (واقع در تهران، خیابان ری، خیابان آبشار) چند سالی است جشن های دهه ولایت و امامت را از پانزدهم تا بیست و پنجم ذی الحجه و با دعوت از سخنرانان و مداحان مشهور کشور برگزار می کند، اظهار کرد: اطعام نمازگزاران این مسجد و جمعی از بی سرپناهان منطقه ۱۲ شهر تهران از جمله برنامه های این خانه خدا در این دهه است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از هزینه های اطعام، صرف تهیه ۱۱۰ بسته ارزاق و توزیع آن میان نیازمندان شد.

 

امام جماعت مسجد محمدی افزود: این مسجد همچنین در پی توصیه سفارش مقام معظم رهبری درباره تداوم کمک مومنانه، به نمازگزاران و همچنین اهالی محله آبشار اعلام کرده که بخشی از هزینه های اطعام در ماه های محرم و صفر صرف تهیه بسته های ارزاق به منظور توزیع میان کارگران بی کار شده در دوره کرونا می شود که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شده است.

 

وی در ادامه به برگزاری جشن مباهله امروز (پنجشنبه، ۲۳ مردادماه) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد محمدی اشاره کرد و گفت: مسابقه کتاب خوانی به همین مناسبت و با عنوان "مباهله، آینه حقانیت اهل بیت (ع)" توسط پایگاه بسیج این خانه خدا برگزار می شود که البته برگه سوالات با رعایت پروتکل های بهداشتی از روز عید غدیر میان نمازگزاران توزیع شد.

 

شاهرودی در ادامه با بیان اینکه بهتر است ستاد ملی مبارزه با کرونا مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام حسین (ع) و سایر شهدای واقعه کربلا را افزایش دهد، اظهار کرد: مطمئنا مساجد با توجه به گستردگی در سراسر کشور می توانند موجب عظمت بیشتر عزاداری حسینی شوند و الگویی مناسب از رعایت پروتکل های بهداشتی به سایر مراکز دینی ارائه کنند.

 

وی تاکید کرد: حذف اطعام در مراسم عزاداری، پیشنهاد خوبی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که زمینه تجمیع نذورات مردمی برای تهیه بسته های ارزاق را فراهم کرده است.

 

امام جماعت مسجد محمدی در پایان خاطرنشان کرد: تهدید شیوع ویروس کرونا با تدبیر مقام معظم رهبری و مشارکت آحاد مردم به فرصت دستگیری مستمر از نیازمندان در طول سال و تمام‌ مناسبت های مذهبی تبدیل شده است.

کد خبر 959776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha