جهانی شدن واقعه کربلا را مدیون روایتگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هستیم

حجت‌الاسلام نبی‌زاده گفت: در جریان واقعه کربلا که بدون حضور خبرنگاران اهل‌بیتی صورت گرفت، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خودشان احساس تکلیف کردند و به بیان این واقعه پرداختند و این رسالت خبرنگاری باعث شد حرکت امام حسین (ع) جهانی‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز (چهارشنبه 22 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از مصیبت‌های ما در کنار شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) مصیبت نبود خبرنگار همراه اهل‌بیت (ع) در کربلا بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: مساله خبرنگاری از گذشته‌های دور بوده و در آن زمان در هنگام لشکرکشی تعدادی خبرنگار که از آنها به رباط تعبیر می‌شد همراه سپاهیان و لشکریان حضور داشتند تا وقایع جنگ را ثبت کنند.

 

وی اضافه کرد: در واقعه کربلا خبرنگاری همراه امام حسین (ع) نبوده و اخباری که به دست ما رسیده توسط افرادی نوشته شده که در سپاه عمر سعد حضور داشتند و قطعا در این وقایع سانسورهایی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده تصریح کرد: یکی از سانسورهای بزرگ خبری که به واسطه نبود خبرنگار اهل‌بیتی در کربلا اتفاق افتاده نسبت به حضرت ابوالفضل (ع) علمدار و ستون فقرات سپاه امام حسین (ع) است.

 

وی ادامه داد: در برخی از مقاتل ما کل شهادت حضرت ابوالفضل (ع) بیش از 2 الی سه خط نیست در حالی که در نقل‌های متعددی که از افراد مختلف صورت گرفته می‌توان رشادت‌های ایشان را در کربلا مشاهده کرد و جای تعجب است که چرا انقدر این سانسور اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: البته مقداری از این سانسور ممکن است طبیعی باشد چرا که دشمن در جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند توانمندی شما را یا نشان ندهد یا تبدیل به ضعف کند و برای قمربنی‌هاشم (ع) هم این اتفاق افتاده است.

 

وی اذعان داشت: اما در جریان کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) وقتی دیدند روایتگری برای این جریان وجود ندارد خودشان احساس تکلیف کرده و از لحظه ورود به کوفه اقدام به بازگو کردن وقایع کربلا کردند و این رسالت خبرنگاری باعث شد قیام و حرکت امام حسین (ع) روزبه‌روز جهانی‌تر و ماندگارتر شود.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه عنوان کرد: بیش از 30 سال روایت‌گری امام سجاد (ع) ابدی شدن و جهانی شدن نهضت امام حسین(ع) را پایه‌گذاری کرد و شما نیز باید جریان انقلاب اسلامی که انقلابی حسینی است در دنیا روایت کنید.

 

وی با بیان اینکه ارزش قلم خبرنگاران بی‌شک اگر از خون شهدا بالاتر نباشد، پائین‌تر نیست یاد آور شد: ارزش کار خبرنگاری بسیار بالاست و باید بیش از پیش به آن پرداخته و ساعت‌ها برای تبیین و تحلیل آن وقت گذاشته شود.

 

کد خبر 959849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha