روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور تولید می شود

تابش از توزیع بیش از ۱۳۸ هزار تن نهاده در گیلان بین زنجیره مرغداران استان خبرداد و گفت: روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « عباس تابش» امروز(چهارشنبه، ۲۲ مرداد) در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان در استانداری با تاکید بر تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های مرتبط با صنعت و معدن، اظهار داشت: با تعامل و همکاری جهاد کشاورزی، نحوه مصرف و توزیع نهاده های دامی به دقت رصد می شود.

 

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۵۰ تن مرغ در گیلان تولید می شود افزود: از این میزان ۲۵۰ تن در استان مصرف شده و مابقی در سایر استانها توزیع می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار تن نهاده در گیلان بین زنجیره مرغداران توزیع شده است، افزود: اگر کمبودی وجود دارد با ارائه مستندات، این مقدار نهاده برای رفع نیاز استان افزایش می‌یابد.

 

تابش با اشاره به مشکلات موجود در توزیع شکر در استان گیلان افزود:۳۸۱ تن سهمیه شکر به گیلان اختصاص یافت که فقط ۴۰ درصد آن جذب شده است.

 

وی ادامه داد: اگر همکاری موجود از سوی استان‌های مبداء حمل و توزیع شکر در گیلان وجود ندارد اطلاع داده تا در صورت تخطی با متخلفین به شدت برخورد شود.

 

تابش در پایان با اشاره به شرایط کشور و تولید روزانه ۱۱ میلیون ماسک در کشور گفت: از این تعداد ۶ میلیون ماسک صنعتی است و به واحدهای دارای پروانه جهت تهیه ماسک سهمیه پارچه تعلق می گیرد.

کد خبر 959881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha