آموزش به نوجوانان عضو کانون برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سید حیدر دادرس با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی توسط فرهنگی هنری عمرخیام در شهر مریوان شکل گرفت، گفت: آموزش به نوجوانان عضو کانون برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی کردن مسجد و کلاس قرآن نیز در این ایام انجام گرفت.

سید حیدر دادرس مدیرکانون فرهنگی هنری عمر خیام شهرستان مریوان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی عمرخیام در طول سال کلاس‌های آموزش قرآن کریم، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و فناوری کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

 


وی با اشاره به اینکه کلاس‌های قرآن این کانون فرهنگی در زمینه آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید برگزار شده است، افزود: هفت جلسه کلاس تفسیر قرآن کریم نیز توسط این کانون در شهر مریوان برگزار شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان عضو این کانون فرهنگی در راستای حفظ و پاکسازی محیط زیست و درختکاری فعالیت داشته‌اند.

 


مدرس قرآن کریم کانون فرهنگی عمر خیام شهرستان مریوان اعلام کرد: برگزاری کلاس‌های تربیت صحیح فرزندان ویژه خانواده‌ها، برگزاری کلاس دوران بلوغ برای نوجوانان، برگزاری فعالیت‌های ورزشی شامل شنا، کوهنوردی، اردوهای چند روزه از دیگر فعالیت‌های این کانون فرهنگی در شهرستان مریوان به شمار می‌رود.

 


دادرس عنوان کرد: در حوزه کارآفرینی نیز کارگاه معرق‌کاری برای نوجوانان عضو این کانون فرهنگی برگزار شده است که مورد استقبال سایر نوجوانان شهر مریوان قرار گرفت اما به دلیل کمبود فضا امکان آموزش به تمامی متقاضیان به شرکت در کلاس معرق کاری نبود.

 


وی اضافه کرد: در حوزه فناوری نیز برای نوجوانان کلاس‌های آموزشی کامپیوتر برگزار شده و استفاده از رایانه و فضای مجازی به کودکان آموزش داده شده است.

 


وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان تعدادی از خیرین صدقه و زکات خود را برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند به کانون عمر خیام تحویل دادند، اعلام کرد: در سالجاری از محل صدقات خیرین به 15 خانواده نیازمند مریوانی کمک‌هایی اهدا شد که این کمک‌ها با همکاری و مشارکت نوجوانان عضو کانون برای ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک‌رسانی به نیازمندان انجام می‌گرفت.

 


مدیر کلاس‌های قرآن کریم کانون فرهنگی هنری عمر خیام شهر مریوان تدوین و چاپ ماهنامه و کتاب آموزش احکام نیز بخشی دیگر از فعالیت‌های این کانون است.

 


دادرس با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی توسط این کانون فرهنگی در شهر مریوان شکل گرفت، افزود: آموزش به نوجوانان عضو کانون برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی کردن مسجد و کلاس قرآن نیز در این ایام انجام گرفت.

 


وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شده است، افزود: کانون عمر خیام در زمینه فعالیت‌هایی که انجام داده رتبه اول کانون‌های مساجد استان را کسب کرده است.

 


حیدر دادرس به انتظارات خود از نهادهای فرهنگی پرداخت و بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران کلاس‌های قرآنی بیمه شوند و بودجه بیشتری در اختیار کانون‌های فرهنگی مساجد قرار گیرد تا کانون‌ها بتوانند با انگیزه و تلاش بیشتری به جامعه خدمت کنند.

 


مدیر کانون فرهنگی عمر خیام شهرستان مریوان اضافه کرد: متاسفانه کلاس‌های قرآنی مساجد گرچه دارای مجوز هستند اما اعتباری ندارند که بتوانند با همکاری سایر ادارات اقدام به اجرای برنامه‌های بیشتری کنند و نیاز است این کلاس‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد در میان مسوولان و ادارات استان به رسمیت شناخته شوند.

پایان پیام/

کد خبر 959934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha