نباید در مشهد الرضا علم عزاداری دهه اول محرم بر زمین بماند

آیت الهه علم الهدی گفت:هیئتی ها باید از الان برای مراسم آستین بالا بزنند و قصه محرم را پیگیری کنند، امام رضا(ع) موسس عزاداری دهه اول محرم است و کسی قبل از ایشان در این ایام عزاداری نمی کرد و در مشهد الرضا نباید علم عزاداری دهه اول محرم بر زمین بماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید احمد علم الهدی» شامگاه( ۲۲ مرداد) در مراسم شکرانه خدمت در عید غدیر با بیان اینکه به اذعان تمامی مسئولین و اشخاص جشن غدیر امسال بزرگتر و پررنگ تر از سال های قبل برگزار شد، گفت: شرایط ما در زندگی شخصی و اجتماعی در حال تغییر است اما نباید در همه تحولات و تغییرات نوکری اهل بیت را فراموش کرد و عشق و ارادت مان را به مرحله ظهور و بروز برسانیم که مایه اصلی انقلاب ما همین وابستگی به اهل بیت است.

 

نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر ایثارگری در عرصه بهداشت و مدیریت درمان وجود نداشت، ما آرامشی برای برگزاری این عید پرفضیلت نداشتیم، افزود: برگزاری باشکوه عید غدیر در استان امتحانی برای اثبات عشق به امیرالمومنین علی(ع) بود، این مراسمات به اذعان مسئولان بهداشت استان تجربه و تمرینی برای برگزاری مراسم محرم با حفظ پروتکل های بهداشتی بود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به تاکید رهبری بر برگزاری عزاداری محرم با حفظ دستورهای ستاد کرونا، عنوان کرد: مشکل ما نداشتن طرح و برنامه برای عزاداری است و فرمانداری طرح های مختلفی را با همکاری تمامی نهادها و ارگان ها بررسی کند و به مردم و هیئات اعلام کند تا محرمی به عظمت عید غدیر برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم امسال با سختی هایی روبرو است اما نباید صورت مسئله را پاک کرد و اقامه عزا را تعطیل کرد، اظهارکرد: نذورات باید با همان شرایطی که در نظر گرفته شده صورت بگیرد و امسال شرایط بهداشتی بیشتری بر آن در نظر گرفته شود و تنها به بسته های معیشتی که در طرح مواسات انجام میشد، اکتفا نکنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: طی مصوباتی اداره کل آموزش و پرورش، مدارس را در اختیار هیئتی ها می گذارد تا مراسم شان را در فضای مدارس برگزار کنند و شهرداریها نیز بوستان ها و پارک های محله ای را آماده جهت برگزاری مراسم عزاداری می کنند.

 

آیت الهه علم الهدی ادامه داد:شرایط هوایی بخاطر تابستان مناسب است و هیئتی ها باید از الان برای مراسم آستین بالا بزنند و قصه محرم را پیگیری کنند، امام رضا(ع) موسس عزاداری دهه اول محرم است و کسی قبل از ایشان در این ایام عزاداری نمی کرد و در مشهد الرضا نباید علم عزاداری دهه اول محرم بر زمین بماند.

کد خبر 960005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha