ضرورت افزایش سهم لرستان از بودجه ملی/ رفع مشکل بیکاری نیازمند توجه جدی است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به مشکل اشتغال در استان لرستان، گفت: جهت رفع مشکلات امروز نیاز است سهم لرستان از اعتبارات و بودجه ملی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « سید احمدرضا شاهرخی» امروز(23 مرداد) در شورای اداری استان که با حضورمعاون رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: تحقق توسعه لرستان بستر رفع مشکلاتی چون بیکاری و بهبود وضعیت معیشت مردم است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز استان لرستان از مشکل بیکاری رنج می برد، بیان کرد: برای رفع مشکلات امروز می طلبد سهم استان لرستان از اعتبارات و بودجه ملی افزایش یابد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: لازم است با برنامه ریزی مناسبت و اختصاص به موقع اعتبار از ظرفیت های بومی برای رفع مشکلات و کمک به رشد و توسعه استان بهره گرفته شود.

 

وی بیان کرد: همچنین می‌طلبد که بنیاد شهید در قالب سیستم‌های سرمایه گذاری خود مانند کوثر در لرستان و حوزه اشتغال این استان سرمایه گذاری کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای اقتصادی و تولیدی لرستان، عنوان کرد: متأسفانه جدیت لازم از سوی وزارت صنعت و همچنین هیئت مدیره این واحدها برای تعیین تکلیف کارخانه‌های تعطیل وجود ندارد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به ظرفیت‌های چون آب در استان لرستان، افزود: توجه به سد سازی و بهره برداری صحیح از منابع آبی استان برای تقویت کشاورزی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم رشد و توسعه استان ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به رغم وجود ظرفیت های گسترده در حوزه آب استان، گام های خوبی در راستای سد سازی برای بهره برداری از این ظرفیت برداشته نشده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه ارتقا فرهنگی و توسعه لرستان در مرکز تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که کارگروه ویژه ارتقا فرهنگی و توسعه لرستان تشکیل شود.

 

وی همچنین با اشاره به بیکاری فرزندان شهدا، ابراز کرد: لازم است در راستای اشتغال فرزندان شهدا هم تلاش شود و آمارها در این زمینه قابل قبول نیست.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وجود فضای همدلی و وحدت در لرستان عنوان کرد: خوشبختانه با حضور نیروهای جهادی و جوانان انقلابی یک صدای واحد و صدای وحدت در استان بلند است.

 

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت همراهی ویژه مسئولان برای رفع مشکلات مردم، اظهار کرد:امیدواریم با حمایت مسئولان زمینه حل مشکلات لرستان در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

 

کد خبر 960069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha