لزوم تشویق  سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و حضور در بخش صنایع بهداشتی

زمانی بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران توسط مسئولان منطقه آزاد اروند برای سرمایه‌گذاری و حضور در بخش صنایع بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به پرمصرف بودن این محصولات، تقاضا دارم تولیدکنندگان در این صنعت فقط به بازار داخل اکتفا نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» صبح امروز (پنج‌شنبه 23 مرداد) در آئین افتتاح نخستین واحد تولیدی ماسک نهمین پروژه تولیدی صنعتی نهضت جهش تولید در سرزمین فتح به مناسبت از آزادسازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان اظهار کرد: صنایعی که در ایام اخیر افتتاح شده‌اند بیشتر صنایع پایین‌دستی هستند و هدف ما در چرخه صنعت، تولید نهایی است و خوشبختانه فعالیت همه این واحدها، تولید نهایی محصولات است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در حال حاضر برخی مواد اولیه جهت تولید در صنایع منطقه از بیرون وارد می‌شود تصریح کرد: امیدواریم به‌زودی بتوانیم مواد اولیه صنایع و کارخانجات را در منطقه تولید کرده و واحدهای بالا دستی و میانی در صنایع پتروشیمی و شیمیایی نیز به سرعت دایر و وارد فاز تولید شوند.

 

وی با اشاره به ظرفیت بازار کشورهای همسایه جهت صادرات مواد طبی، بهداشتی و شوینده افزود: توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر سودآوری، برای مردم شهرهای آبادان و خرمشهر نیز گسترش اشتغال مطمئن و پایداری را به دنبال خواهد داشت .

 

زمانی از تعریف بخشی تحت عنوان صنعت کرونایی در تولیدات به‌واسطه ظهور ویروس کرونا خبر داد و اضافه کرد: شاید این صنعت قبلاً هم وجود داشت اما محدود به موارد مصرف خاص و ویژه می‌شد که بازار چندان بزرگی هم نداشتند اما امروز صنایع تولیدکننده مواد بهداشتی و کرونایی مصرفشان بسیار بالا رفته است.

 

وی از تولیدکنندگان خواستار هدف قراردادن بازار بزرگ بین‌المللی منطقه شد و تاکید کرد: با توجه به پرمصرف بودن این محصولات، تقاضا دارم تولیدکنندگان در این صنعت فقط به بازار داخل اکتفا نکنند، چرا که بازار منطقه بازار بزرگی است.

 

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به سفر استانداران مناطق جنوبی عراق در هفته‌های گذشته به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و اذعان داشت: در این نشست‌های کاری، استانداران کشور عراق تقاضای بالای خرید این محصولات را داشتند از جمله محصولاتی که در این سفرها مورد درخواست قرار گرفت؛ اکسیژن بود که اگر تولید آن را در منطقه توسعه دهیم، بازار صادراتش بسیار فراهم است.

 

وی خاطر نشان کرد: تولیدات مجموعه‌ای که امروز فاز جدیدش را افتتاح کردیم، کاملاً در راستای تامین نیازهای مردم در ایام شیوع بیماری کرونا بوده و توانسته است در همین واحد کوچک تولیدی، 30 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند که یک نوید خوب برای این نوع از صنایع به‌شمار می‌آید.

 

زمانی بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران توسط مسئولان منطقه برای سرمایه‌گذاری و حضور در بخش صنایع بهداشتی تاکید کرد و یاد آور شد: بر اساس پیش‌بینی سیستم بهداشت و درمان کشور، کرونا تا مدت‌ها با مردم زندگی خواهد کرد و جامعه به این محصولات نیاز شدید دارد که از همین روی باید اینگونه صنایع را توسعه و تولیدات شان را افزایش دهیم.

 

کد خبر 960105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha