تکمیل نهایی طرح سامانه گرمسیری برعهده وزارت نیرو است

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری نقش مهمی در توسعه و تحول بخش کشاورزی استان ایلام دارد، گفت: تکمیل نهایی و اصلی این طرح در استان ایلام برعهده وزرات نیرو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۳ مرداد) در مراسم افتتاح یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در قالب احداث شبکه‌های فرعی آبیاری سامانه گرمسیری در استان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس،اظهار کرد: اجرای کامل طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام تحول بسیار بزرگی را در حوزه کشاورزی و آبی کردن زمین های دیم این استان به ویژه در مناطق دهلران و مهران ایفا خواهد کرد.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» در ادامه با بیان اینکه  در حال حاضر ۱۸ هزار هکتار تا تکمیل سامانه گرمسیری در استان باقی مانده است، افزود: تا کنون ۱۴ هزار هکتار از این طرح در استان به بهره برداری رسیده است و  در صورت تامین اعتبار  ۳ هزار هکتار دیگر از این طرح تا آذرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی سهم و تعهد خود را از پروژه سامانه گرمسیری در این استان انجام داده است، تصریح کرد: تکمیل نهایی و اصلی این طرح بر عهده وزارت نیرو است و امید است که وزارت نیرو نیز تا قبل از پایان دوره فعالیت دولت تدبیر و امید نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام کند.

 

استاندار ایلام ابراز کرد: بر اساس رایزنی های انجام گرفته میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو مقرر شده است اعتبارات خطوط اصلی انتقال آب از استان کرمانشاه به سد کنجانچم و آبگیری این سد و اراضی پیرامون سد تامین شود.

 

گفتنی است در این مراسم، یک هزار و ۵۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی منطقه کنجانچم شهرستان مهراناز طریق ویدیوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری، استاندار ایلام و معاون وزیر جهاد کشاورزی افتتاح و بهره بهرداری رسید.

 

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است که سهم اراضی آبی استان ۱۰۵ هزار هکتار است.

 

کد خبر 960129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha