تکریم از خانواده شهید «الیاس ارجمند لردگانی» در طرح سه شنبه های تکریم

اردشیری لردجانی گفت: در هفتمین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از خانواده شهید «الیاس ارجمند لردگانی» با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان تجلیل شد.

«منصور اردشیری لردجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی شهرستان لردگان از ابتدای شروع طرح ملی سه شنبه های تکریم که از دهه کرامت آغاز شد به همت اعضای کانون مراسم تکریم از خانواده های شهدا را آغاز کرده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: شهدا نزد خدا جایگاه ویژه ای دارند چرا که شهدای والامقام برای رسیدن به قرب الهی شهادت را انتخاب کرده اند.

 

وی ابراز کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به میزبانی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

 

اردشیری لردجانی گفت: در هفتمین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از خانواده شهید «الیاس ارجمند لردگانی» با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان تجلیل شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری آیت الله گلپایگانی مسجد آیت الله گلپایگانی شهر لردگان ادامه داد: جوانان در طرح ملی سه شنبه های تکریم با رشادت ها و دلاورهای شهدا آشنا می شوند.

 

وی تصریح کرد: طرح ملی «سه شنبه های تکریم» یکی از طرح های ماندگار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

خاطرنشان می شود: شهید الیاس ارجمند فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بود. وی متولد 1339 در روستای دشت پاگرد از توابع شهرستان لردگان است. در غروب ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ ضد حملات دشمن سنگین و طاقت فرساست و شهید ارجمند برای مقابله با تعداد زیادی از تانک های عراقی که در صدد نفوذ به جبهه خودی هستند با آرپی چی هفت به نبرد با تانک های دشمن می رود و چند دستگاه تانک دشمن را از کار می اندازد که در این حین از ناحیه سر مجروح می شود و از شدت مجروحیت بر زمین می افتد. گروه امدادی با تلاش او را به پشت جبهه می رسانند اما در این حال او به آرزوی دیرینه خود می رسد و شهید می شود.

 

کد خبر 960176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha