برگزاری جشنواره‌ «سفیران بشردوستی» در هلال احمر جهرم

جعفرنژاد گفت: جشنواره‌های «سفیران بشردوستی» در ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی ویژه اعضای جوانان هلال احمر در جهرم برگزار می شود.

«رامین جعفرنژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، از برگزاری جشنواره‌های دانش آموزی و دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در بخش دانش‌آموزی این جشنواره، دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند در ۲ مقطع سنی هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۷ سال آثار خود را ارسال کنند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جهرم افزود: دانش آموزان می توانند با شرکت در این جشنواره خاطرات خود را با موضوع احسان، نیکوکاری و فعالیت بشردوستانه ای که در زمان شیوع «کرونا» انجام داده‌اند، بیان کنند.

 

وی با اشاره به بخش دانشجویی جشنواره سفیران بشردوستی، بیان کرد: در این بخش از جشنواره دانشجویان می‌توانند با تهیه فیلم هشت دقیقه ای از سخنرانی خود به زبان انگلیسی یا فارسی و با ارائه توانمندی خود در فن بیان و تسلط بر موضوعات، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

جعفرنژاد هدف از اجرای این جشنواره را گسترش ترویج و تحکیم فرهنگ رفتارهای بشردوستانه در جامعه عنوان کرد و گفت: اهمیت دادن به کانون های دانش آموزی و دانشجویی به منظور ترویج گفتمان بشردوستانه و صلح در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ و مفاهیم بشردوستی و در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه و فرصت مطالعه تخصصی و همچنین ایجاد شور و نشاط در رقابت سالم جوانان، جلب توجه جوانان به مهارت‌ های پنهان، پرورش جوانان در فنون سخنوری و ترویج و توسعه فرهنگ بشردوستی نیز دیگر اهداف این جشنواره را شامل می شود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم در پایان با دعوت از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این شهرستان برای شرکت در این جشنواره، گفت: اطلاعات هر بخش از این جشنواره در وبلاگ مرکز امور جوانان هلال احمر جهرم بارگذاری شده و مهلت آثار به دبیرخانه مربوطه تا تاریخ ۱۵ مهرماه است.

 

گفتنی است، روش های جذب مشارکت جوانان در فعالیت های بشردوستانه، بررسی مقایسه ای بشردوستی و رفتار مبتنی بر حقوق بشر، و بررسی علل خشونت جوانان در میان همسالان و روش های ترویج رفتارهای مهربانانه در جامعه از جمله این موضوعات است.

 

همچنین از دیگر موضوعات مهم جشنواره، نقش و تاثیر جوانان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گروه همسالان و افزایش تاب آوری، بررسی نقش دفاعی هویت در رویارویی با آسیب های اجتماعی، بشردوستی و مهربانی در دیوان حافظ، بشردستی و مهربانی در ادیان آسمانی، نقش تیم‌های حمایت روانی اجتماعی و فرهنگی سحر در جریان زندگی آسیب دیدگان پس از حادثه است.

 

ملاک های ارزیابی موضوع و محتوا و و زاویه دید سخنور، تازگی و نوپردازی به موضوع، استفاده از آرایه های ادبی و دامنه واژگان، بهره گیری از حکایات لطائف و سخنان بزرگان و انسجام و پیوستگی موضوع و محتوا، میزان اثربخشی و تاثیرگذاری متن، همچنین در شیوه اجرا پرداختن به تن و آهنگ صدا، روانی سخن، برقراری ارتباط با مخاطبین، تسلط بر موضوع، خلاقیت و ابتکار عمل در اجرا، زبان بدن، مدیریت زمان است.

 

کد خبر 960204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha