حفظ خانواده و تحکیم آن یکی از شاخص های روز مباهله است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده به عنوان مهم ترین عنصر تحکیم اجتماعی گفت: حفظ خانواده و تحکیم آن یکی از شاخص های روز مباهله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه مکتوب نماز جمعه با توصیه به تقوا گفت: 26 مرداد سالروز ورود آزادگان است آنانی که کتاب گویایی از زوایای پنهان و آشکار دوران دفاع مقدس هستند.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: ضروری است که نسل نوجوان و جوان ما با این ایثارگری ها آشنا شوند؛ بیان خاطرات و شرح زندگی اسراء در دوران دفاع مقدس برای نسل امروز فرصتی برای معرفی روحیه ایثار و شهادت طلبی است.

امام جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود به نقطه عطف تاریخ معاصر ایران در 28 مرداد اشاره کرد و توضیح داد: ضروری است که بدانیم کودتای 28 مرداد با چه هدفی و به چه صورتی شکل گرفت و در نهایت چه بر سر کشور آورد.

وی ادامه داد: مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز امروزه باید به این واقعه توجه بیشتری نسبت به عموم مردم داشته باشند چرا که جنگ روانی ایجاد شده و فضاسازی که طی آن صورت گرفت زمینه پذیرش افکار عمومی مردم برای این کودتا بود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: این مطلب امروز با عنوان جنگ اراده ها، روایت ها و جنگ شناختی معروف است و ضروری است با توجه به آن درس بگیریم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی توضیح داد: امروزه از این روش در فضای مجازی برای اذهان جامعه فعالیت می کنند تا به وقت لازم با استفاده از رسانه چی ها بذر ناامیدی و پوشاندن حقیقت را در اذهان مردم قرار دهند.

خطیب نماز جمعه کرج مطرح کرد: در رابطه با کودتا در دولت مصدق چند مطلب زمینه ساز بود که نخستین آن رفتار و تصمیم هایی است که مصدق در زمان دولت خود اتخاذ کرد، دوم شخصیت آیت الله کاشانی بود که از طرف دستگاه های استعماری و با کمک افرادی در جبهه ملی مورد تخریب کشیده شد و موقعیت ایشان تضعیف شد.

به گفته آیت الله حسینی همدانی، نفوذ بیگانگان در جریان ملی گرایی و اعتماد آنان به غرب از دیگر زمینه های واقعه کودتا 28 مرداد بود.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگر خطبه نماز جمعه به مسئله مباهله اشاره کرد و گفت: این روز معجزه رسول خدا که پر از عبرت و معرفت در جهت تعالیم الهی است در قالب دعوت به مباهله صورت گرفت.

وی توضیح داد: مسئله حفظ خانواده و تحکیم آن یکی دیگر از مسائل مورد اشاره اسلام است که طی آن بر حفظ این مهمترین پیوند اجتماعی اسلام تأکید می شود.

 

کد خبر 960292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha