تقی دخت، ساحت های ادبیات انقلاب  را بررسی می کند

بیست و هفتمین نشست تخصصی ادبیات انقلاب اسلامی از نظر تا نظریه با حضور «دکتر محمد رضا تقی دخت » در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیست و هفتمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی ادبیات انقلاب اسلامی از نظر تا نظریه که به بررسی ساحت‌های ادبیات انقلاب اسلامی ایران می پردازد، دوشنبه، 27 مرداد ساعت 10 با حضور دکتر محمد رضا تقی دخت و دکتر اسماعیل امینی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

 

دکتر محمد رضا تقی‌دخت متولد 1354 در کاشان است.وی که دکترای فلسفه غرب دارد، شاعر و پژوهشگر است. مجموعه ۸ جلدی کتاب تعلیم و تربیت، مجلس حر بن یزید ریاحی، اندیشه در فلسفه دکارت ، فلسفه تحلیلی چیست و نورهان از جمله آثار تقی دخت است. داوری ششمین دوره جایزه ادبی پروین و نهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در کارنامه کاری این شاعر به چشم می خورد. بیش از 27 مقاله از وی در مجلات مختلف منتشر شده است.

 

دکتر اسماعیل امینی که دبیری این نشست را به عهده دارد ، شاعر، نویسنده، طنز پرداز، منتقد ادبی و استاد دانشگاه دیگر سخنران این نشست است. امینی متولد 1342در تهران است. امینی داوری و کارشناسی برخی از جشنواره های ادبی همچون جشنواره شعر فجر، جایزه اول کتاب، جشنواره تولیدات صدا و سیما، جایزه ادبی پروین اعتصامی، جشنواره بین المللی طنز، کنگره دفاع مقدس ، جشنواره سراسری کانون های دانشجویی، جایزه کتاب سال و جشنواره شعر رضوی را عهده دار بوده است. وی نویسنده کتابهایی همچون جلسه شعر، لبخند بر لب شعر، بوستان بی درخت، لبخند غیر مجاز، نشر اکاذیب، اسبها و خرها، تبسم دوست، دلقک و شاعر دربار و عمو زورگیر است.

 

 گفتنی است، این نشست به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به صورت مجازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند در بستر برنامه «اسکای‌روم» به صورت آنلاین و از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/ricac/literatureدر سایت پژوهشگاه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در این نشست شرکت کنند.

 

 

 

کد خبر 960367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha