​دریافت مجوز هیئت ها و مساجد برای برگزاری سوگواره های حسینی

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: برای برگزاری مراسم محرم همه هیئت ها، مساجد و تشکل های دینی باید در سایت بیرق ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» ظهر امروز (شنبه 25 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: برای ایام محرم ستاد مرکزی، مقام معظم رهبری، ستاد ملی کرونا و رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که برنامه های سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید من خود را تابع ستاد ملی کرونا می دانم و بر اساس آن عمل خواهم کرد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برگزاری مراسم های محرم براساس پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: هماهنگی با همه گروه های هدف برای برگزاری مراسم های محرم انجام شده است و اقناع از طریق علما و مسئولان و کارشناسان رقم خورده است.

 

وی گفت: اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما، مطبوعات و فضای مجازی برای برنامه های محرم انجام شده است و سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، دادستان ها، فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر برنامه ها را انجام می دهند و همچنین با تخلفات برخورد می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: ماه محرم به دنبال توزیع غذای گرم در مناطق محروم، تهیه بسته های معیشتی، تامین هزینه های آزادی زندانیان غیرعمد، تامین هزینه های مساجد و هئیت های مذهبی، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی، تامین هزینه بیماران به ویژه بیماران کرونایی هستیم و این موضوعات را جایگزینی سفره داری در ماه محرم و اطعام دهی خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه برای برگزاری مراسم همه هیئت ها، مساجد و تشکل های دینی باید در سایت بیرق ثبت نام کنند، افزود: حداکثر برگزاری مراسم دو ساعت است و تاکید ما بر این است که از این میزان افزایش پیدا نکند.

 

وی با بیان اینکه دسته روی، علم گردانی و هر گونه تجمعات ممنوع است، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل مشترک عزاداری، برگزاری ایستگاه های سلامتی، سینه زنی به صورت شور و دعوت عمومی از مردم در مراسمات بر اساس نظر ستاد ملی کرونا تعطیل است.

 

 

 

کد خبر 960547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha