طرح آموزشی تربیتی اسوه یک اتفاق مبارک قرآنی است

میرزاجانی گفت: طرح آموزشی تربیتی اسوه یک اتفاق مبارک قرآنی در جمهوری اسلامی ایران است که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «محمد تقی میرزاجانی» در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح آموزشی تربیتی اسوه که در ساختمان انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: طرح آموزشی تربیتی اسوه یک اتفاق مبارک قرآنی در جمهوری اسلامی است که وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است.

 

رییس طرح اسوه با بیان اینکه دوره آموزشی تربیتی اسوه در قالب دو دوره حضوری در طی سال برگزار می شود، افزود: افرادی که جذب طرح اسوه می شوند به مدت هشت سال دوره های آموزش عالی هنر تلاوت قرآن و تربیت دینی و قرآنی را سپری می کنند.

 

وی با بیان اینکه عضوگیری طرح اسوه هر دو سال یک بار و از بین قاریان و حافظان کل زیر 12 سال انجام می شود، خاطرنشان کرد: عضوگیری جدید ماه رمضان امسال آغاز شد و تا 31 خرداد ماه نیز ادامه داشت.

 

میرزاجانی با بیان اینکه 29 قاری و حافظ کل به تازگی جذب طرح اسوه شده اند، گفت: 120 قاری و حافظ کل ممتاز در عضویت طرح اسوه هستند که 90 قاری رسمی و 30 نفر نیز افتخاری هستند.

 

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره طرح آموزشی تربیتی اسوه از 25 مرداد آغاز می شود و تا 13 شهریور ادامه دارد، افزود: 10 روز اول این طرح مصادف با دهه اول محرم است که در این روزها هیئت مجازی اسوه های حسینی برگزار می شود تا از مکتب سیدالشهداء درس بگیریم و در 10 روز دوم به مقوله تخصصی حفظ قرآن پرداخته خواهد شد.

 

رییس طرح اسوه یادآور شد: 3 برنامه و طرح ملی در حوزه قرائت نوجوانان در سراسر کشور فعالیت می کند که شامل طرح استعدادهای سازمان دارالقرآن، طرح ملی تلاوت و طرح اسوه است.

 

وی با بیان اینکه این سه برنامه قرآنی مخاطبان مشترک نداشته اند و تاکنون موازی کاری نیز انجام نداده اند، افزود: تعامل، هماهنگی و همکاری می تواند به پیشبرد کارها کمک کند.

 

میرزاجانی از امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر خبر داد و گفت: اگر مسئولان دیدند که فعالیت و برنامه ای با دارا بودن حداقل استانداردها در مسیر درست قرار دارد، آن را در اولویت قرار دهند و اگر تشخیص دادند کار درست و موثری انجام می شود از آن پشتیبانی کنند.

 

گفتنی است، افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح آموزشی تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اسوه) امروز 25 مرداد برگزار شد و این دوره به مدت 20 روز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 960553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha