خانواده آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان گفت: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، آسبب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است و اکثر مشکلات و آسیب ها ابتدا در خانواده بروز می کند.

فاطمه نخعی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان به مناسبت ۲۵ ذیحجه، روز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت علیهم السلام مطالبی بیان کرد.

 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان با بیان اینکه این سوره مبارکه پس از سه روز روزه گرفتن اهل بیت پیامبر و دادن افطاری به مسکین، یتیم و اسیر نازل شد.

 

 

وی علت انتخاب ۲۵ ذیحجه به نام روز خانواده را شأن نزول سوره هل اتی که خانواده و استحکام پایه های آن است؛ عنوان کرد.

 

 

نخعی فرد ادامه داد: در دین مبین اسلام خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه محسوب می شود و پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی بند و باری و همچنین ارتقاء جایگاه و تحکیم بنیان خانواده از جمله مسائلی است که به آن سفارش شده است.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، آسبب پذیرترین گروه در برابر آسیب های اجتماعی است؛ اظهار داشت: اکثر مشکلات و آسیب ها ابتدا در خانواده بروز می کند و در صورت عدم پیشگیری و یا برخورد ناصحیح، این آسیب ها به درون جامعه نیز رسوخ می کند  و در این شرایط دشوار دیگر نمی توان به راحتی مشکلات و آسیب ها را کنترل کرد.

کد خبر 960556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha