دریافت هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام در مدارس عادی دولتی ممنوع است

رشید قربانی با بیان اینکه دریافت هرگونه وجهی در هنگام ثبت نام در مدارس عادی دولتی ممنوع است؛ تاکید کرد: این مدارس در هنگام ثبت نام می‌توانند هزینه کتب درسی و بیمه دانش‌آموزی را از اولیا دریافت کنند.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش بهره‌مند کردن همه دانش‌اموزان از نعمت سواد است و مدیران مدارس در هنگام ثبت نام نباید هزینه‌های اضافی را به والدین تحمیل کنند.

 

وی افزود: دریافت هرگونه وجهی در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی از والدین دانش‌آموزان ممنوع بوده و مدارس تنها می‌توانند هزینه کتب درسی و بیمه دانش‌اموز را دریافت کنند.

 

وی از بازگشایی قطعی مدارس از 15 شهریورماه خبر داد و گفت: شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1399-1400 توسط وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده و براساس این شیوه نامه جریان تربیت و آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز استمرار خواهد یافت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به تشریح این سه وضعیت پرداخت و اظهارداشت: در وضعیت سفید فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به شیوه حضوری آغاز شده و استمرار می‌یابد و در وضعیت زرد تداوم فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود و مدرسه ناگزیر است با تدابیری چون تقلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و یا زوج و فرد کردن حضور دانش‌آموزان جریان را مدیریت کند.

 

قربانی به نحوه فعالیت آموزش در وضعیت قرمز نیز اشاره کرد و گفت: در این وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس مقدور نخواهد بود و آموزش و پرورش به طور کامل از ظرفیت‌های «آموزش مجازی» برای ادامه آموزش و یادگیری بهره خواهد برد.

 

وی عنوان کرد: در این نوع از آموزش لازم است مدرسه و معلم برنامه درسی را به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی و با استفاده از فرصت‌هایی چون مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی در بستر « شاد» و یا بسته‌های آموزشی و سایر ابزارهای آموزش از راه دور برای مناطقی که دسترسی به اینترنت باکیفیت مقدور نیست، ارائه و مدیریت نمایند.

 

وی با تاکید بر اینکه حضور کلیه عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس بر اساس برنامه هفتگی الزامی و اجباری خواهد بود؛ گفت: پوشش تحصیلی کلیه لازم التعلیمان و شروع به هنگام  سال تحصیلی جدید و تداوم جریان تربیت و یادگیری اولویت آموزش و پرورش استان خواهدبود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام در دوره‌های مختلف را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه در دوره ابتدایی ثبت نام 99 درصد از دانش آموزان انجام شده و تاکید می‌شود که این آمار تا پایان مرداده ماه به 100 درصد برسد.

 

قربانی با بیان اینکه در ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه نیازی به مراجعه حضوری اولیا و دانش‌آموزان نیست و مدیران مدارس خود نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان اقدام می‌کنند؛ گفت: در دوره متوسطه حدود 85 درصد از دانش‌آموزان تاکنون موفق به ثبت نام شده‌اند.

 

کد خبر 960645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha