نیازمند واردات ماسک برای تامین نیاز مردم خوزستان هستیم

بن‌عباس با اشاره به فرا رسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: میزان ماسک تولیدی داخل جوابگو نیست و واردکنندگان ماسک در استان می‌توانند ماسک را از خارج کشور تامین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید بن‌عباس» عصر امروز (شنبه ۲۵ مرداد) در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا که در اداره کل مدیریت بحران برگزار شد اظهار کرد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، غذا و دارو، معاونت امور اقتصادی استانداری درخواست داریم که نشستی با واحدهای تولیدکننده ماسک برای برطرف کردن مشکلات آنها برگزار شود، چرا که فعال شدن هر کدام از این واحدها، ظرفیت خوبی برای استان است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر برداشتن موانع دریافت مواد اولیه ماسک و نظارت بر شرکت‌ها و مراکز عرضه ماسک در خوزستان تاکید کرد و افزود: روند تخصیص پارچه از سوی وزارت صنعت باید از سوی سازمان صمت استان پیگیری و بر اساس میزان سهمیه‌ای که در سامانه وزارتخانه به آنها ابلاغ می‌شود، سهیمه تخصیص داده شود و واحدهای تولیدکننده ماسک از این مساله غافل نمانند.

 

وی از برگزاری نشستی در هفته گذشته برای تامین و تولید ماسک با حضور معاونت امور اقتصادی استانداری، اداره‌کل بازرسی استانداری، سازمان صمت استان، معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در استان، دادستانی استان، معاونت غذا و دارو و شرکت تولیدکننده ماسک شقایق خبر داد و تصریح کرد: در این نشست تمامی موضوعات پیرامون تولید ماسک بررسی شد و با هماهنگی صورت گرفته از سوی اداره کل بازرسی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد در محل شرکت تولیدکننده ماسک مذکور سه سر بازرس تعیین و مستقر شد.

 

بن‌عباس با بیان اینکه امروز ۱۷۰ هزار ماسک تحویل شرکت‌ پخش استان شد و متعهد شدند فردا نیز تعدادی دیگر ماسک تولید کنند اذعان داشت: درباره قیمت ماسک با سازمان صمت هماهنگی لازم صورت گرفت و بنا شد این سازمان پس از دریافت آنالیز قیمت و مستندات شرکت تولیدی ماسک، قیمت نهایی را اعلام کند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس یافته‌ها قیمت‌گذاری ماسک بیشتر از قیمت تمام شده آن ابراز کرد: ضرورت دارد با توجه به شرایط فعلی و نیاز مردم، ماسک با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار داده شود تا همه اقشار بتوانند قدرت خرید آن را داشته ‌باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان به فرا رسیدن ماه پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: میزان ماسک تولیدی داخل جوابگو نیست و واردکنندگان ماسک در استان می‌توانند ماسک را از خارج کشور تامین کنند، از این رو ضرورت دارد شرایط ثبت و سفارش برای واردات مهیا شود، همچنین می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد اروند در این زمینه کمک گرفت.

 

وی با اشاره به وضعیت نقاهتگاه‌ها ویژه مبتلایان به کرونا در خوزستان اضافه کرد: برای انتخاب نقاهتگاه‌های مناسب در سطح استان نشست‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر مجموعه‌ها برگزار کرده‌ایم و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیازهای شهرستان‌ها را بررسی و اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم‌ گیری و اقدام شود.

 

بن‌عباس از تهیه دستورالعملی برای مدیریت نقاهتگاه‌ها، پشتیبانی، نیروی انسانی و دیگر موارد مورد نیاز آن خبر داد و یاد آور شد: این دستورالعمل باید به تصویب برسد و پس از تصویب، ملاک عمل قرار می‌گیرد؛ برای اهواز نیز مرکز آموزش نفت را مدنظر قرار داده‌ایم که اگر شاخص‌های لازم را داشت برای موضوع نقاهتگاه اهواز انتخاب می‌شود.

 

کد خبر 960703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha