فروش بیش از ۹۰ میلیون تومانی کتاب توسط کتابفروش‌های استان در طرح تابستانه «کتاب ۹۹»

حجت الاسلام خدایاری گفت: با گذشت بیش از یک هفته از اجرای طرح «تابستانه کتاب ۹۹» بیش از هزار نسخه کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح با مبلغ بیش از ۹۰ میلیون تومان به فروش رسیده است.

«حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی با 14 کتابفروشی‬ در‬ این‬ طرح، ‬ توانست با  ۱۹۴۳ نسخه کتاب، رتبه خوبی را  براساس کتاب به خود اختصاص دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  افزود: از 14 کتابفروشی عضو طرح 7 مورد از مرکز استان و 7 مورد دیگر از شهرستان های بوکان، مهاباد، میاندوآب و سردشت حضور فعال دارند و در طرح تابستانه «کتاب 99 »هر فرد می‌تواند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح به میزان 150 هزار تومان کتاب بخرد، همچنین سقف یارانه خرید برای هر خریدار  نیز 30 هزار تومان است.

این مسئول بیان کرد: طرح تابستانه کتاب ۹۹ با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از( ۱۸ مرداد) آغاز شد و مخاطبان در مدت ۱۲ روز، تا (۳۰مرداد)، با در دست داشتن کارت ملی مجاز به خرید کتاب هستند.

حجت الاسلام خدایاری  اظهار کرد: در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به شیوع کورونا تقریبا بر همه کسب و کارها از جمله کسب و کارهای فرهنگی سایه انداخته است، در این میان کتابفروشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف جبران بخشی از خسارات وارده بر کتابفروشان تمهیداتی را در قالب یارانه حمایتی از کتابفروشان به کار بسته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  تصریح کرد: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های امام غزالی، پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتاب مهرگان، کتابسرای بشری و کتابسرای مهرگان در این طرح حضور دارند.

 

کد خبر 960708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha